Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از توزیع متادون در تعدادی از داروخانه‌ها خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که اخیراً با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم، مطلبی در خصوص عدم پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش به بند مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو تصمیم گرفتیم تا محل‌هایی را برای پذیرش معتادان متجاهر مشکوک به ایدز و زخم باز و مزمن تدارک ببینیم که این مرکز تا دو ماه آینده ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات متادون تراپی افزود: مشکلاتی در خصوص نحوه استفاده از متادون تراپی وجود دارد، از همین‌رو دو مکان به عنوان پایلوت انتخاب شد و داروخانه‌های خاصی برای عرضه متادون در نظر گرفته شدند تا بتوانیم جلوی سوءاستفاده از آن را بگیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درباره هزینه ترک اعتیاد گفت: در این زمینه مداخلاتی با سازمان بهزیستی وجود دارد، از همین رو باید جلسه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه و همچنین سازمان بهزیستی برگزار شود تا برنامه‌های موجود در این زمینه تدوین و ردیف بودجه مستقل برای آن ایجاد شود.

نمکی در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت درباره صیانت از معتادان متجاهر تصریح کرد: در رابطه با سیاست‌های حمایتی از معتادان متجاهر دو سیاست درمانی و پیشگیرانه مد نظر است و این سیاست‌ها بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی به صورت مشترک دنبال می‌شود، همان طور که گفتم درخصوص معتادان متجاهر مشکوک به ایدز و زخم مزمن مرکز خاصی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰۰ روانشناس بالینی در سراسر کشور در زمینه ارائه خدمات روان درمانی به معتادان متجاهر گفت: سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تا با برقراری ارتباط با خانواده معتادان بتوانیم از بازگشت معتادان به وضعیت سابقشان جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: متادون معتاد متجاهر داروخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد