Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با نگارش مطلبی در شماره امروز (سه‌شنبه 10 اردیبهشت)‌ روزنامه سازندگی از طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیراً از سوی نمایندگان مجلس به‌تصویب رسیده، انتقاد کرد.

مرعشی در نقد استانی شدن انتخابات مجلس نوشته است: "در مجلس اعلام کرده‌اند که هر کاندیدایی باید برای یک حوزه انتخابیه ثبت‌نام کند اما رأی‌گیری در سطح استان انجام می‌شود و باید حداقل 15 درصد آرا را در هر حوزه انتخابیه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر کسی در حوزه انتخابیه 85 درصد آرا را کسب کرد و رقیب او 15 درصد آرا را در حوزه انتخابیه به دست آورد، هر دو به مجلس می‌روند، لذا 85 درصد مردمی که به آن کاندیدای 15درصدی رأی نداده‌اند، چطور می‌توانند کاندیدای مورد نظر را به‌عنوان نماینده خودشان بپذیرند؟".

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه تصریح می‌کند: "این‌که هر کاندیدایی باید برای حوزه انتخابیه ثبت‌نام کند اما رأی‌گیری در سطح استان انجام شود و حداقل 15 درصد آرا را در هر حوزه انتخابیه کسب کند، این فکر را به ذهن می‌رساند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند تا از نوع مراجعاتی که در حوزه‌های انتخابیه به آنها می‌شود و مردمی که با نمایندگان‌شان زندگی می‌کنند و مطالباتی دارند روی برگردانند".

مرعشی با کنایه به تصویب استانی شدن انتخابات از سوی نمایندگان مجلس گفته است:‌ "نمایندگان ظاهراً از مراجعات مردم خسته شده‌اند و می‌خواهند در پناه انتخابات استانی خودشان را پنهان کنند و چهره نمایندگان سیاستمدار را به خود بگیرند، در حالی که کسی که آمادگی این را ندارد که به خواسته‌های ریز و درشت مردم پاسخ دهد و از مراجعه مردمش خسته می‌شود چه ضرورتی به نمایندگی مجلس شدنش است؟ می‌تواند کارهای دیگری را برعهده بگیرد، چه‌دلیلی دارد که لباس نمایندگی ملت را بر تن کند اما حوصله پاسخگویی به مطالبات مردم را نداشته باشد، لذا تصمیم قوه مقننه مناسب نبود و منجر به افزایش کیفیت مجلس نیز نخواهد شد".

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان مطلب خود تأکید می‌کند: "استانی شدن انتخابات باعث حذف تصمیم و اراده مردم شهرهای کوچک و مناطق حاشیه‌ای کشور از اثرگذاری در سیاست‌های کشوری و ناامیدی مردم از جمهوریت نظام می‌شود، با اجرای این شیوه انتخابات این خطر وجود دارد که ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه اجتماعی و جامعه ضعیف شود".

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس انتخابات مجلس انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مرعشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است