Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@08:43:55 GMT

تقلب بیش از بی‌کیفیتی نگرانمان می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۸۹۴۰

تقلب بیش از بی‌کیفیتی نگرانمان می‌کند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در مراسم رونمایی از سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی اظهار کرد: کیفیت، اصالت و ایمنی غذا از جمله نکات مهمی است که همواره جزو دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما در زمینه محصولات کشاورزی بوده است. به گونه‌ای که در زمینه کیفیت روی ضایعات، خواص مختلف مثبت و منفی آلودگی‌ها، رنگ، طعم و دیگر معیارهای کیفی یک محصول کشاورزی و غذایی تاکید می‌کنیم و در زمینه ایمنی غذا همه پارامترهای درگیر در این زمینه را مورد توجه ویژه قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله در همه دنیا رعایت می‌شود و بعضی از محصولات کشاورزی به همین سبب اجازه ورود به کشورها را پیدا نمی‌کنند.

رئیس سازمان استاندارد، با اشاره به بهداشت ضعیف در زنجیره غذایی، استفاده از مواد شیمیایی، نگهداری نامناسب و غیره به عنوان دغدغه‌های اصلی در زمینه ایمنی غذا گفت: آنچه همواره روی آن تاکید ویژه داشتیم، توجه به اصالت غذاست که در همین زمینه نیز با پیشنهاد به کدکس توانسته‌ایم استانداردهای غذایی مربوط به اصالت در دستور کار قرار دهیم که ما از ایران نیز مسئولیت آن را برعهده داریم زیرا بیشتر از آنکه از بی کیفیتی محصولات غذایی رنج ببریم و نگران باشیم از تقلب در این زمینه رنج می‌بریم.

وی گفت: از طریق این سامانه همه کشاورزان و بهره‌برداران می‌تواند به‌صورت رایگان نسبت به دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها تولیدات خود اقدام کنند و اگر کشاورزی به این موضوع ورود پیدا نکند و در برابر آن مقاومت کند، در آینده با مشکل فروش محصول خود مواجه خواهد شد و مجبور است با فرهنگ‌سازی به این عرصه وارد شود، چراکه خود بهره‌برداران، مصرف کنندگان محصولات کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نیره پیروزبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو