Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمدصادق کریمی‌کیا مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در جلسه کارگروه زنان با حضور سمن‌ها که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا شاهد ترافیک حضور مسوولان ارشد نظام در خوزستان هستیم که نشان از توجه مرکز به این استان است و جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با وقوع سیلاب اخیر بلافاصله مقام معظم رهبری جلسه‌ای تشکیل دادند و دستور دادند از تمام پتانسیل برای  مدیریت آن استفاده شود.

کریمی کیا با بیان اینکه خوزستان شرایط ویژه و خاصی دارد، افزود: قبل از سیلاب، در خوزستان معضلات اجتماعی زیادی داشتیم از جمله حاشیه‌نشینی؛ که خوزستان پس از استان خراسان رضوی در رتبه دوم کشور قرار دارد. تقریبا حدود 500 هزار نفر از خوزستانی‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. همچنین بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار کشور در خوزستان وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: استان خوزستان تنها در حوزه دانش‌آموزی به اندازه دو برابر کل جمعیت استان ایلام دانش‌آموز دارد. جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و 90 هزار نفر است که این موارد اهمیت خوزستان را نشان می‌دهد.

کریمی‌کیا اضافه کرد: در مرحله بازسازی و بازتوانی پس از سیلاب هستیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است. در کنار خسارت‌هایی که سیلاب به بار آورد، باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی نیز شد.

او گفت: در بحران سیلاب به فکر مرحله بازتوانی بودیم تا چند طرح اصلی مصوب شود. اصلی‌ترین برنامه در زمینه بازتوانی مناطق سیل‌زده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود: در بخش روستایی، سبک زندگی با زندگی شهری متفاوت است و خانواده با احشام خود زندگی را می‌چرخانند که اکنون همه چیز را از دست داده اند و کنترل این آسیب‌ها بسیار سخت است.

کریمی‌کیا بیان کرد: در حال حاضر طرح بازتوانی اجتماعی و روانی، بحث تسهیل‌گری روستایی و کمک کردن برای بازتوانی برگشت به حالت عادی در دست برنامه‌ریزی است.

او بیان کرد: سیلاب هنوز تمام نشده است و تازه تبعات اجتماعی سیلاب آغاز شده است. در مرحله بازتوانی و بازسازی مناطق سیلابی،‌ قرارگاهی در حوزه عمرانی تشکیل شده است که امیدواریم از این سه پروژه که در این زمینه وجود دارد استفاده شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان توضیح داد: تبعات سیلاب در حوزه اجتماعی بیشتر مورد توجه زنان و کودکان است که امیدواریم بتوانیم برای کاهش بخشی از این آسیب اقدام کنیم که در این کار باید از همت دولت و پشتیبانی سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

کریمی کیا در پایان گفت: زمانی که زلزله در سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داد، شاهد افزایش شدید خودکشی ناشی از تبعات زلزله بودیم. این تبعات را در خوزستان پیش بینی می کنیم، اما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی سیل تلاش خواهیم کرد و حتی جلوگیری از یک آسیب اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب خوزستان استانداری امور اجتماعی برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابک دارابی در نشست مصوبات سفر هیات دولت از محل نفت اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۷ همت بود که تا کنون ۴.۲ آن پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندارخوزستان و معاونان وی و همچنین رویکرد جهادی مدیران استان امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در مجموع سفر‌های رییس جمهور به خوزستان، مسئولیت‌های اجتماعی نفت یکی از محل‌های تامین اعتبار طرح‌های سفر به این استان است.

محمد خانچی بیان کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر جذب حداکثری اعتبارات سفر به منظور شتاب بیشتر در همه شهر‌های استان تاکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت نفت بخش عمده طرح‌های نیمه کاره تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی