Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:00:33 GMT

خسارت محض با امضای مدیران غیر فوتبالی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۳۱۶

خسارت محض با امضای مدیران غیر فوتبالی

تهران- ایرنا- امضای برخی از مدیران غیر ورزشی در پای قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی لیگ برتر فوتبال، پیش از آنکه مهر تاییدی بر شایستگی این بازیکنان باشد، زمینه را برای قطعی شدن محکومیت های فیفا هموار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ورود مربی و بازیکن با سلام و صلوات به ایران و خروج بی سر و صدای آنان به رویه ای معمول در تاریخ لیگ برتر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتن بی سرو صدا و فسخ قرارداد یک جانبه قرارداد آنان از سوی باشگاه، در نهایت به محرومیت های سنگینی برای فوتبال ایران ختم می شود.
محرومیت سه باشگاه استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقلات تنها مشتی از خروار تبعات استخدام چشم بسته بازیکنان خارجی است.
لیگ برتر ایران در هجده دوره گذشته از نام های عجیب و غریب خارجی که کیفیتی پایین تر از بازیکنان داخلی داشتند، خالی نبوده است. اگر بازیکنانی خارجی مانند آرمناک پطروسیان، رافت قلی اف، عماد رضا، جانواریو، جی لوید ساموئل و ... نماد خارجی های با کیفیت لیگ برتر به شمار می روند، اما ظهور نام های مانند سامبا جوجی، کوئیکه، رینالدو، عادل شیحی، دی کارمو، ایسما، الحاجی گرو و نیومایر در تیم های ایرانی و شیوه ورود آنان به ترکیب تیم های لیگ برتری به معادله ای چند مجهولی تبدیل شده است.
معادله ای که برخی در آن پای دلال وسط می کشند و برخی دیگر علاقه مربیان به بازیکنان خارجی بدون توجه به کیفیت آنها را دلیل این کار می دانند. اما سوای تمام گمانه زنی ها، واقعیت ورود این افراد فراتر از دلال بازی و علاقه مربی است.
واقعیت خسارت ورود این بازیکنان به فوتبال ایران را باید در زمان تنظیم قرارداد جستجو کرد که در برخی از مواقع بدون تست پزشکی و توجه به رزومه امضا خواهد شد.
برخی در تبین این محرومیت ها بحث مدیریت فوتبالی و غیر فوتبالی را پیش می کشند، مدیریت هایی که ناآشنا به قوانین و مقررات بین المللی در تدوین قراردادهای فوتبالی هستند. آنان با تحمیل مدیریت تک صدایی در باشگاه، بدون توجه به معاونت های مختلف، زمینه را برای ورود بازیکن یا مربی سرشناس به کشور فراهم خواهند کرد.
این مدیران در حالی در زمان امضای قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی عکس یادگاری خواهند گرفت که خارجی های مهمان لیگ برتر، با پشتوانه وکلا و مشاوران بین المللی خود در نهایت دقت قراردادها را تنظیم می کنند. اما مدیر تازه وارد یک تیم برای ثبت موفقیت در روزمه کاری خود، کمتر به بند و حاشیه های قرارداد توجه می کند و در نهایت پای برگه ای را امضا خواهد کرد که «خسارت محض» لقب خواهد گرفت.
کمیته حقوقی باشگاه و فدراسیون فوتبال در تنظیم قراردادها چه نقشی دارند؟ این مهم علامت سوال ذهن بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال است.
در حالی که براساس قوانین فوتبال حرفه ای برای امضای نهایی قرارداد بازیکن یا مربی در هر سطح، باید زیر مجموعه های باشگاه اعم از حقوقی، پزشکی و کادر فنی نظر دهند، اما در ایران مشاهده می شود که بازیکن یک روز پس از امضای قرارداد با مصدومیت طولانی مدت مواجه خواهد شد. چنین رویه ای نشان از آن دارد که مدیریت باشگاه تحت تاثیر عوامل مختلف که در برخی از مواقع دلالان و در مواقع دیگر تاکید و پافشاری مربی است، پای برگه ای را امضا می کند که کمتر نسبت به آن علم دارد.
با این شرایط و شیوه تنظیم قراردادها، کنار گذاشتن بازیکن و مربی از تیم های فوتبالی ایران داستانی با پایان باز است که تحولات ماه های بعد در دنیای فوتبال نتیجه آن را مشخص خواهد کرد؛ رای فیفا و محرومیت های سنگین یکی از مهمترین نتیجه های این داستان است.
صدور چند محکومیت از سوی فیفا برای ایران در کمتر از یک سال و ارسال پرونده های متعدد از سوی بازیکنان خارجی به این نهاد بین المللی موجب شده تا برخی از بی اعتباری فوتبال ایران در این نهاد بین المللی سخن به میان آورند.
هر چند در که پرونده ای مانند ماجرای آلفا و شکایت آن از سرخآبی ها، در نهایت فوتبال ایران پیروزمندانه از فیفا خارج شد اما برخی شکست های پیاپی فوتبال ایران در این نهاد را ناشی از نبود کرسی های بین المللی تاثیر گذار می دانند. کرسی هایی که نه در سطح جهان، بلکه در سطح آسیا نیز آنچنان که باید در جهت منافع فوتبال ایران نیستند بلکه بیشتر این کرسی ها شخص محور به شمار می روند.
ورزشی**2052**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال فيفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده

باشگاه اینتر بابت قهرمانی در سری A خرید سه بازیکن و تمدید قرارداد دو بازیکن را به سرمربی تیم وعده داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی موفقیت تیم فوتبال اینتر برای کسب بیستمین اسکودتوی خود، مدیران باشگاه به سرمربی تیم، سیمونه اینزاگی وعده خرید 3 بازیکن جدید و تمدید قرارداد 2 بازیکن را داده‌اند.

اینتر روز دوشنبه هفته گذشته با فتح دربی دلامادونینا در فاصله 5 هفته به پایان فصل جاری سری A قهرمان شد و با توجه به عدم حضورش در رقابت‌های اروپایی و جام حذفی، از هفته‌های پایانی لیگ برای فرصت دادن به بازیکنان جوانش و بالا بردن سطح تجربه آنها استفاده خواهد کرد.

در همین حال مدیران باشگاه نیز وضعیت سایر بازیکنان را زیر نظر خواهند گرفت تا در صورت امکان آنها را در پنجره نقل و انتقالات به خدمت بگیرند. از آنجایی که اینتر فصل آینده علاوه بر سه تورنمنت همیشگی (سری A، جام حذفی و لیگ قهرمانان) در نخستین دوره جام جهانی جدید باشگاه‌ها نیز حضور خواهند داشت، به بازیکنان بیشتری هم نیاز پیدا خواهد کرد. بر همین اساس، روزنامه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا در شماره امروز (شنبه) خود نوشته است که مدیران باشگاه خرید سه بازیکن را در دستور کار دارند. گزینه اول آنها که فاصله زیادی تا جذبش ندارند، بنتو دروازه‌بان برزیلی 24 ساله تیم اتلتیکو پارانائنزه است. ارزش این بازیکن که دو سال دیگر از قراردادش باقی مانده، 13 میلیون یورو برآورده شده اما گفته می‌شود باشگاه برزیلی مبلغی در حدود 20 میلیون یورو درخواست خواهد کرد.

نهایی شدن قرارداد 1+2 ساله طارمی با اینتر

بازیکن دوم یاشوا زیرکزی مهاجم تیم بولونیاست که تابستان سال 2022 از بایرن مونیخ جدا شد و به واسطه عملکرد خوبش در فصل جاری، ارزش او به 40 میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. سومین بازیکن نیز امیل هولم مدافع تیم آتالانتاست که با توجه به جدایی احتمالی دنزل دومفرایس از نراتزوری، اینتری‌ها او را به عنوان جانشین مدافع هلندی‌شان در نظر گرفته‌اند.

دو هدیه دیگر اینتری به اینزاگی حفظ دو مهره کلیدی تیمش، لائوتارو مارتینس و نیکولا بارلا است که هر دوی آنها با عقد قراردادهای جدید طولانی مدت موافقت کرده‌اند و به زودی این اتفاق جنبه رسمی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • حضور سردار آزمون در رم مشروط شد
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود