Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-09@02:04:37 GMT

استاد فضلی نژاد نمونه ای از مفاخر بزرگ خراسان است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۸۶۴

استاد فضلی نژاد نمونه ای از مفاخر بزرگ خراسان است

مدیرکل میراث فرهنگی در مراسم نکوداشت پیشکسوت سفالگری خراسان رضوی گفت: استاد فضلی نژاد نمونه ای از مفاخر بزرگ خراسان است.

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در مراسم نکوداشت پیشکسوت سفالگری خراسان رضوی استاد فضلی‌نژاد اظهار کرد: نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی هنری و تقلا در این عرصه  تاثیرگذار و تاکید بر دیرینگی درخشان در حوزه فرهنگ و هنر، خود به نوعی بزرگداشت اصالت هویت و فرزانگی یک کشور و یک ملت تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: لذا تجلیل از مفاخر و مشاهیر قومی ملی در واقع استحکام‌بخشی هویتی و نیز توجه به کانون‌های عالی فرهنگ و هنر قلمداد می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: هم‌چنین اهتمام به تجلیل از مفاخر و مشاهیر، شناساندن و توسعه آوازه مشاهیر موجب افزایش خودباوری قومی و ملی است که خود رمز بسیاری از پیشرفت‌های میراث معنوی یک مملکت در طول زمان را ایجاد می‌نماید؛ هرچقدر بزرگان و آثار آنان بیشتر معرفی و شناسایی شوند بیشتر به سرمایه‌های معنوی و ارزش مواریث فرهنگی افزوده می‌شود. مکرمی‌فر یادآورشد: با وجود احصا و شناسایی مفاخر و مشاهیر هنوز راه نرفته بسیار و مفاخر ناشناخته  فراوان است، اکنون نیز گرد هم آمده‌ایم تا شاهد معرفی یکی از شخصیت‌های هنری و فرهنگی که تاکنون به صورت بایسته شناخته نشده است باشیم. وی در خصوص ویژگی‌های این پیشکسوت گفت: استاد فضلی‌نژاد استادی آگاه، مهربان، بسیارمنظم و وظیفه شناس در حوزه فعالیت‌های هنر سفال گری بوده است، او تا کنون بی آن که احساس خستگی کند بیش از50 سال با تمام دلبستگی در هنر سفالگری به خلق آثار بی‌بدیل هنری پرداخته است، او زبانی نرم و پاک و دلی مهربان دارد. مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: او علاوه برجنبه آموزشی، خود دستی توانا در سفالگری دارد، او هنرمندی است که از میان مردم برخاسته، با مردم زندگی کرده، با مردم خندیده و گریسته، با مردم نماز گزارده و با مردم خدای مهربان را ستایش کرده است. مکرمی‌فر در مورد دیگر ویژگی‌های استاد فضلی‌نژاد مطرح کرد: او بی‌ادعا، کم آزار، پاک‌دامن، راستگو، درست کردار، دقیق، مودب و در عین حال متواضع و فروتن است، او کوشیده کینه کسی را به دل نگیرد و بد زبانی نکند، استاد فضلی‌نژاد را در واقع می‌توان عضو گنجینه میراث زنده بشری محسوب کرد او سبکی را در هنر سفالگری ایجاد کرده که در واقع برخاسته از فرهنگ کهن ایران زمین است، او توانست با خلق آثارش در قالب هنر سفال‌گری پیوستگی ذهنی ما را به گذشته متصل نماید. وی افزود: فضلی‌نژاد نمونه بارز استادی است که فرهنگ استاد- شاگردی را در هنر خود رعایت کرده و در انتقال هنر خویش به شاگردان از هیچ کوششی دریغ نکرده است؛ استاد فضلی‌نژاد نمونه‌ای از مفاخر بزرگ خراسان است، این صفات به صورت یک جا در او جلوه گر است، عمرش دراز باد.
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معرفی مفاخر استان نشان مفاخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات بین المللی شطرنج پلیس امارات با حضور نمایندگان ایران برگزار گردید. دور دوم این رقابت‌‌ها سینا موحد نوجوان ۱۴ ساله کشورمان توانست با غلبه بر استاد بزرگ ونکاترامان هندی با رنکینگ ۲۶۰۰ شگفتی ساز مسابقات پلیس امارات شود و در دور سوم مقابل استاد بزرگ دنیز ماخنیوف به نتیجه تساوی دست پیدا کند.

همچنین سوپر استاد بزر‌گ محمد امین طباطبایی توانست با غلبه بر نوجوان هندی که در دور دوم حریف قدرتمند هموطنش را شکست داده بود خود را ۲/۵ امتیازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظام آموزش و پرورش، مسئله اول کشور/در دولت مردمی رفتار جزیره‌ای نداریم
  • آرامگاه «حمید سبزواری» به بهره برداری می‌رسد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • نگاهی گذرا به زندگی و آثار یکی از مفاخر فرهنگی شهرستان سقز
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی‌ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • شطرنج پلیس امارات| موحد شگفتی ساز شد/ طباطبایی نوجوان جویای نام هندی را مغلوب کرد
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم