Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در این بازدید ایشان خطاب به حاضران در غرفه انتشارات علمی و فرهنگی فرمودند:

«شما کتاب‌های خوبی دارید»

سپس دو سوال مطرح فرمودند: کتاب‌های پرفروش‌تان کدام‌ها هستند و وضع فروش نسبت به سال قبل بهتر شده است یا بدتر ؟

پس از اینکه اطلاعات لازم به استحضار ایشان رسید از بخش‌های موضوعی مختلف دیدار و با متصدیان مربوطه گفتگو کردند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم در بخش ادبیات فارسی، مجموعه دو جلدی «حافظ نامه» تالیف استاد «بهاءالدین خرمشاهی» را که به چاپ بیست و سوم رسیده مورد توجه قرار داده و صفحاتی را مطالعه فرمودند.

در بخش ادبیات کلاسیک جهان مجموعه دو جلدی و جدید «جنایت و مکافات» نوشته داستایفسکی با ترجمه حمیدرضا آتش بر آب مورد توجه ایشان واقع شد و تورق فرمودند.

در این بخش هم‌چنین کتاب‌های «گرگ بیابان» نوشته هرمان هسه با ترجمه کیکاووس جهانداری و  «ینگه دنیایی در لندن» نوشته مارک تواین با ترجمه هوشنگ پیرنظر که هردو از کتاب‌های جیبی ادبیات کلاسیک جهان هستند مورد توجه قرار گرفت.

در بخش فلسفه و علوم اجتماعی رهبر معظم انقلاب کتاب «اندیشیدن گام نخست در تفکر نقادانه» را مورد توجه خاص قرار داده و تورق نموده و فرمودند: «نویسنده این کتاب تا وقتی زنده بود زیاد شناخته شده نبود و پس از مرگش همه دنبال کتاب‌های او هستند.»

یاد آور می‌شود این کتاب را نایجل واربرتن نوشته و مهدی خسروانی ترجمه کرده است و نویسنده کتاب کوشیده اصول اولیه منطق و تفکر نقادانه را به خواننده آموزش دهد.

کتاب‌های «مبانی فلسفه رادیکال» نوشته چاد کائوزر و ترجمه فواد حبیبی و امین کرمی و هم‌چنین «عرفان و منطق» نوشته برتراند راسل و ترجمه نجف دریابندری از دیگر عنوان‌های مورد توجه ایشان بود.

انتشارات علمی فرهنگی از شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه کتاب تهران در سالن ناشران عمومی پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت