Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:12:05 GMT

فروش کالاهای اساسی و مصرفی ماه رمضان با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۰۰۹۹

فروش کالاهای اساسی و مصرفی ماه رمضان با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره ای گفت: به مناسب ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی و مصرفی مردم با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای سراسر کشور عرضه می شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ اقتصادی صنعت و تجارت کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

امیر خسرو فخریان، رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اقدامات این تشکل برای تنظیم بازار کالاهای اساسی و مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: جشنواره های زیادی برای عرضه محصولات اساسی و کالاهای مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان در فروشگاه های زنجیره ای تدارک دیده شده است و این کالاهای با 15 تا 50 درصد تخیف در این فروشگاهها عرضه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور با طرح عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری دولت همکاری دارند به طوری که در برخی از شهرها مانند تهران عمده این کالاهای تنظیم بازاری در این فروشگاه ها عرضه میشود.

رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ادامه داد: تصیمم گیری برای انتخاب کانال توزیع کالاهای اساسی در هر استان به طور جداگانه تعیین میشود به طوری که در برخی از استان ها این کالاها در از طریق تعاونیهای مصرف یا سایر عوامل مورد اطمینان در استان توزیع می شود. 

کالاهای که با ارز دولتی وارد شده اند تا اتمام موجودی با قیمتهای قبل عرضه می‌شود

وی در ارتباط با حذف ارز 4200 تومانی سه دسته کالای اساسی حبوبات، چای و کره گفت: کالاهایی که برای واردات آنها ارز دولتی گرفته شده است باید با همان قیمت قبل به فروش برسند؛این کالاهای با توجه به اینکه قیمت مصرف کننده دارند با همان قیمت های قبل در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شوند.

فخریان با بیان اینکه محدودیت برای عرضه برنج با قیمت دولتی نداریم گفت: این محصول به قیمت تعیین شده 7 هزار و 400 تومان عرضه می شود و سایر کالاهای اساسی مانند روغن و شکر  با نرخ مصوب در این ایام توزیع خواهد شد.

حذف ارز کالاهای اساسی تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد/ تعیین تکلیف حذف 3 گروه در هفته آیندهعرضه کالاهای اساسی 10درصد زیر قیمت در نمایشگاه‌های طرح ضیافتقیمت و میزان عرضه کالاهای اساسی در رمضان مشخص شد/ عرضه برنج 7400تومانی

بنابراین گزارش، با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تأمین برنج مورد نیاز خانوار در کشور 30 هزار تن برنج با قیمت 7400 تومان عرضه شود و در صورت نیاز استانها، این میزان تا سقف 50 هزار تن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد.

همچنین 140 هزار تن شکر با هدف تأمین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می‌شود که 120 هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و 20 هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح 3 هزار و 400 تومان است.

 30 هزار تن روغن نیز در این ماه با هدف تأمین نیاز خانوار و صنف و صنعت توزیع خواهد شد. سهم خانوار از روغن توزیعی در این قالب 20 هزار تن و سهم صنف و صنعت 10 هزار تن خواهد بود.قیمت روغن برای صنف و صنعت توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب خواهد شد و روغن خانوار نیز با قیمتی معادل 10 درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

همچنین با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع خواهد شد.حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه 15 هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی 5 هزار تن است.

انتهای پیام/ 

R1342/P1010113/S7,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی گفت: در پی احتمال استفاده از دستگاه ماینر در یک واحد مسکونی در روستای دودهک دلیجان، ماموران انتظامی در منطقه حضور یافتند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی هشت دستگاه ماینر (مبدل ارز دیجیتال) کشف شد که در این زمینه پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در دستور کار جدی قرار دارد و مردم در صورت مشاهده و آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

محمودی تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج رمز ارزها باعث اختلال در تامین برق‌رسانی به مشترکان و خسارت به لوازم برقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است

کد خبر 6093119

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات