Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در پی اعلان شروع تلاش برای کسب نامزدی حزب دمکرات در انتخابات 2020، با جهش 11 امتیازی در رده بالاتری از بقیه رقیبان دمکرات خود قرار گرفته است.

براساس نظرسنجی تازه سی ان ان؛ پس از اعلان رسمی پنجشنبه گذشته بایدن در باره آغاز رقابت در مبارزات داخلی انتخاباتی حزب دمکرات، 39 درصد رای دهندگان که یا عضو حزب دمکرات و یا مستقل دارای گرایش به این حزب هستند، وی را گزینه اصلی خود برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 معرفی کرده اند، در حالی که این میزان در ماه گذشته (مارس) 28 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این نظرسنجی؛ بایدن بیش از 11 امتیاز بالاتر از سناتور برنی سندرز نزدیک ترین رقیب خود قرار می گیرد که در نظرسنجی از حمایت 15 درصدی برخوردار بود و تقریبا 30 امتیاز بالاتر از سناتور الیزابت وارن قرار گرفته است که با هشت درصد در رتبه بعدی نامزدهای حزب دمکرات جای دارد.
سی ان ان گزارش داد که اوجگیری جایگاه بایدن، موقیعت وی را به عنوان پیشتاز در این رقابت تثبیت می کند که اکنون 20 نامزد حوزه حزب دمکرات در آن حضور دارند.
نخستین پیام بایدن پیرامون پیروزی بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، مستقیم تر از دیگر رقیبان دمکراتش بوده و ترامپ نیز با توجه به این نکته، زمانی را در روزهای گذشته صرف حمله های مکرر به بایدن در توتیتر و شبکه فاکس نیوز کرده است.
بایدن روز سه شنبه برای برجسته کردن روابط شخصی نزدیک خود با باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، ویدیوئی شامل تصاویری از دوره معاونت ریاست جمهوری خود به همراه سخنان اوباما در مراسم اعطای مدال آزادی به وی منتشر کرده است.
سی ان ان در گزارش دیگری افزود: در حالی که نام برنی سندرز و جو بایدن در صدر نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات 2020 آمریکا قرار دارد، سندرز روز دوشنبه در تلاش برای مشخص کردن تضاد عمیق خود با بایدن، به مقایسه سوابق خود با وی در حوزه بازرگانی و سیاست خارجی پرداخت.
سندرز در برنامه اندرسون کوپر 360 سی ان ان در مقایسه پیشینه خود با بایدن گفت: من به مبارزه با توافقنامه آزاد تجاری آمریکای شمالی کمک کرده ام، در حالی که بایدن به نفتا رای مثبت داده است.
سندرز افزود: من به مبارزه با روابط تجاری عادی و همیشگی با چین کمک کرده ام، اما بایدن به آن رای مثبت داده است. من به شدت مخالف پیمان همکاری دوسوی آتلانتیک هستم، اما وی از آن حمایت کرده است. من علیه جنگ درعراق رای داده ام، اما وی به نفع آن رای داده است.
با اینکه بایدن چند روزیست که به طور رسمی وارد این عرصه شده، به همراه سندرز پیشتاز حوزه نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات 2020 است و این نامزدها تاکنون عمدتا از ایجاد تمایز میان خود و دیگر رقیبان دمکراتشان خودداری کرده اند.
اروپام**1486** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بايدن سي ان ان انتخابات 2020 آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی