Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری اداره کل آموش و پرورش استان قزوین، با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه بیان کرد: فلسفه وجودی ما خدمتگزاری به مخاطبین است و به تناسب جایگاه باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همه سربلندی و افتخارمان را مدیون شهدا هستیم و ما میراث دار شهدایی می باشیم که بی هیچ انتظاری جان خود را در راه هدف و نظام فدا کردند. 

وی گفت: در حال حضر 8 هزار فرهنگی بازنشسته و 16 هزار فرهنگی شاغل در استان وجود دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: آینده هر جامعه ای در گرو حال آن جامعه است. پس باید به حال معلم و دانش آموز ومدرسه توجه کنیم و اگر معتقد هستیم که مدرسه کانون تربیت و معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت است باید فضایی ایجاد کنیم که پس از ساعت درس، دانش آموز بتواند راهی به سوی حیات طیبه به دست آوریم.

رحمانی عنوان کرد: ما در گذشته برای تعلیم و تربیت مبنای درستی نداشتیم و تعلیم و تربیت ما امروز به برکت انقلاب دارای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است و سند بنیادین ما این رسالت را تعیین کرده که دانش آموز بعد از فراغت از تحصیل با استفاده از تجربیات خود بتوانند آینده خود را بسازند.

وی افزود: ماموریت ما ایجاد فضایی است که دانش آموز پس از فراغت از تحصیل، بتواند با استفاده از داشته های خود مسیر درستی برای زندگی خود انتخاب کند. بر اساس سند بنیادین وظیفه داریم در شش ساحت، کار تربیتی کنیم و مطالبه ما از مسوولان و مردم و اولیا این است که اگر این دغدغه ایجاد شود مشکل حل می شود و دغدغه ما این است که فرهنگیان و مدیران در طول ساعت مدرسه بتوانند کار پرورش را محقق کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به جهت نداشتن زیرساخت های آموزشی، فقط به ساعت درسی دانش آموز می پردازیم در حالی که تربیت زیستی، بدنی و دینی بسیار مهم است. تکریم از معلم یعنی اینکه این پیام را به جامعه انتقال دهیم که باید دغدغه آموزش وپرورش و تربیت را داشته باشیم. 

رحمانی خاطرنشان کرد: در کنار تربیت درسی، تربیت سیاسی و اجتماعی، علمی فناوری و فرهنگی جزو ابعاد تربیت است و اگر بتوانیم این زیرساخت را ایجاد کنیم موفق بوده و دانش آموزی در تراز انقلاب تربیت می کنیم و این رسالت اصحاب رسانه و فرهنگیان است. 

وی اضافه کرد: تربیت زمانی محقق می شود که به همه ابعاد تربیت توجه کنیم و این امر باید دغدغه مسوولان باشد و رتبه ها و موفقیت های ما حاصل تلاش معلمان است. ما نیز تلاش کرده ایم با تمام توان از ظرفیت های استان برای بهبود شاخصهای آموزش و پرورش استفاده کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و تا چند روز آینده همه مطالبات پرداخت می شود.

رحمانی بیان کرد: همچنین ده میلیارد تومان جهت بازآفرینی بافت قدیمی تخصیص یافت که تخصیص صد درصد می باشند خوشبختانه مردم قزوین از دیرباز در کار خیر ید بیضایی داشته اند و اگر صادقانه به مردم گزارش دهیم مردم به کمک ما می آیند. 

وی ادامه داد: هفته پیش دو مدرسه صددرصد خیر ساز در تاکستان، یک مدرسه در طارم سفلی، یک مدرسه در خرمدشت کلنگ زنی شد. همچنین بزرگترین هنرستان خیرساز کشاورزی ایران با مساحت پنج هکتار با هزینه 14 میلیارد تومان از خردادماه سالجاری کلنگ زنی و تا پایان خرداد 99 ساخته خواهد شد و برای حرفه آموز پس از طی دوره های لازم، ایجاد اشتغال خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در یزد از استاندارد جهانی بیشتر است و 25 سال مستمرا رتبه اول کنکور را کسب کرده اس. استان قزوین در این زمینه فاصله زیادی با استان یزد دارد اما این شایستگی در قزوین هم به لحاظ موقعیت استانی وجود دارد. همچنین استان یزد سال گذشته اولین همایش هویت ملی کودکان ایران را برگزار کرد و دومین همایش هویت ملی کودکان ایران نیز در استان قزوین برگزار خواهد شد. 

رحمانی اضافه کرد: در تکریم از مقام معلم بدنبال اجرای مراسم نمادین یکروزه نیستیم. در هفته معلم به دنبال ایجاد باور اهمیت تربیت فرزندان است.

وی گفت: برنامه های اداره کل آموزش و پرورش با 21 عنوان برنامه از روز پنجشنبه 12 اردیبهشت، با میثاق با شهدا و عطرافشانی مزار شهدا آغاز خواهد شد.

پ

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»

رئیس اتاق استان کرمان از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» با حضور تعدادی از وزرای دولت و سفرای خارجی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نشست خبری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس 2024» اتاق کرمان، با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار داشت: باید همه کمک کنیم تصویر بهتری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان معرفی کنیم و میزان جلب سرمایه‌گذاری در استان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، بیان کرد: این همایش به مدت چهار روز از 24 تا 27 اردیبهشت‌ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این همایش در بخش‌های مختلف معرفی می‌شود، ادامه داد: یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های اقتصادی نیز در کنار این همایش دایر می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی غرفه صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و شرکت فرابورس را هم در این نمایشگاه داریم که برگزاری دوره‌های آموزشی برای تامین مالی از این طریق را در دستور کار دارد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه قرار است با برگزاری این همایش یک گفت‌وگوی ملی برای توسعه هر چه بیشتر کرمان شکل بگیرد، گفت: 22 پنل تخصصی در قالب این همایش برگزار و پیشنهادات بخش خصوصی دریافت می‌شود.

زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شودبانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

وی با اشاره به اینکه در این همایش هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی مهمان داریم و برنامه‌ریزی شده که میزبان حداقل سه نفر از وزرای دولت باشیم، بیان کرد: بیش از دو ماه است که کار برنامه‌ریزی برگزاری همایش و دعوت از مهمانان در حال انجام است که امیدواریم نتایج لازم را از برگزاری همایش بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه اول معدنی کشور را دارا است و در برخی تولیدات کشاورزی از جمله پسته رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در استان کرمان متوازن انجام نشده است و در برخی نقاط به شدت ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه کمک به توسعه و گسترش بازار بنگاه‌های اقتصادی، وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است، گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم همایش کرمان آیدکس برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را برگزار کنیم و بتوانیم در این راستا اثرگذار باشیم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه برگزاری این همایش در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، افزود: باید تمام ظرفیت‌ها را به‌کار گرفت تا بستر حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد فعال شود و این همایش یک فرصت خوب است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این همایش برای اولین بار در کرمان میزبان تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی هستیم، بیان کرد: توسعه گردشگری استان کرمان بسیار اهمیت دارد که در این همایش پیگیری می‌شود و به صورت ویژه مورد توجه است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر