Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- در هفتمین روز سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران نیز به روال روزهای گذشته برخی مقامات لشکری و کشوری از جمله معاون فرهنگی سپاه، سخنگوی شورای نگهبان، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از این رویداد فرهنگی دیدن کردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز با بازدید برخی مقامات لشگری و کشوری همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نشر دفاع مقدس به نوآوری نیاز دارد
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه در بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: ما در حوزه نشر دفاع مقدس به نوآوری نیاز داریم در این زمینه شخصیت پُر جاذبه کم نداریم.
وی با اشاره به بایسته‌های نشر دفاع مقدس و لزوم توجه به حوزه‌هایی که در آن کار نشده، گفت: ما در نشر دفاع مقدس نیاز به نوآوری داریم و باید در حوزه‌هایی که فعالیت نشده کار شود.
وی ادامه داد: در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی باید نسبت به شهدای این بخش ها فعالیت پژوهشی صورت گیرد و در قالب فیلم، کتاب‌های داستان، رمان و فیلمنامه و زندگینامه داستانی به مردم و مشتاقان عرضه شود.
سردار نقدی با تاکید بر ضرورت نوآوری در نشر دفاع مقدس تصریح کرد: ما در حوزه نشر دفاع مقدس به نوآوری نیاز داریم زیرا در این حوزه شخصیت پُر جاذبه کم نداریم، در میان اقشار مختلف مردم سوژه‌های مردم پسند و جذاب بسیار داریم اما به اینها پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: باید به فرهنگ و تفکر دفاع مقدس به شکل منسجم و همه جانبه توجه کرد و حوزه‌هایی که تاکنون نسبت به آنها غفلت شده توجه کرد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران همچنین از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا هر چه سریع‌‌تر مشکل کاغذ حل کنند و تصریح کرد: مردم ما عمیقا به فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند، اما با توجه به وضعیت گرانی‌ها نمی‌‌توانند کتاب بخرند و باید هر چه سریع‌تر مشکلات این حوزه بر طرف شوند.

** بازدید کدخدایی از نمایشگاه کتاب تهران
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در مصلی امام خمینی (ره) از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
وی در این بازدید با حضور در انتشارات انقلاب اسلامی و پژوهشکده شورای نگهبان از نزدیک با مسئولین غرفه صحبت کرده و با روند انتشار برخی کتب آشنا شد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین با حضور در غرفه سوره مهر با یکی از جانبازان انقلاب اسلامی که نویسنده یکی از این کتب‌ها بود گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز جمعه دایر است.

** تشکیل هیاتی برای نظارت بر پخش و توزیع کاغذ در کشور
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد داد: هیات‌‌های قابل اعتمادی به منظور نظارت بر پخش و توزیع کاغذ در سطح کشور ایجاد شود.
امیر گلفام در حاشیه این بازدید با محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب تهران و قادر آشنا قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز دیدار کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه انس با کتاب لذت دیگری دارد، افزود: بنده مدتی به دنبال مطالعه‌ی پی‌دی‌اف کتاب‌‌ها بودم اما لذت خواندن کتاب کاغذی چیز دیگری است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فقط یک جایگاه برای خرید و فروش کتاب نیست، افزود: در این نمایشگاه بهترین زمینه‌ها برای گسترش فعالیت‌‌های فرهنگی به وجود آمده است.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حوزه‌ کاغذ طی ماه‌‌های اخیر گفت: تا جایی که اطلاع دارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توزیع کاغذ با ارز نیمایی سعی در کاهش قیمت کاغذ داشته است و اگر این امر میسر نشده است حتما مشکلی در شبکه‌ توزیع وجود دارد.
امیر گلفام افزود: بهتر است اختصاص کاغذ یارانه‌ای از طریق سامانه‌ای متمرکز انجام گیرد تا مسایل به وجود آمده طی ماه‌‌های اخیر دیگر تکرار نشود.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌‌تواند هیات‌‌های قابل اعتمادی به منظور نظارت بر پخش و توزیع کاغذ در سطح کشور ایجاد کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز از دیگر بازدیدکنندگان هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران بود.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.
فراهنگ**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه كتاب بازديد مقامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟