Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:07:59 GMT

صهیونیستها محدوده ماهیگیری فلسطینیها را کاهش دادند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۱۹۷۰

صهیونیستها محدوده ماهیگیری فلسطینیها را کاهش دادند

غزه -ایرنا- رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در ادامه اقدامات ضد فلسطینی خود بار دیگر محدوه و مساحت ماهیگیری فلسطینیان در سواحل نوار غزه را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از غزه، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ ای مدعی شد که در واکنش به شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی توسط جنبش جهاد اسلامی در عصر روز گذشته (دوشنبه)، تل آویو تصمیم گرفته است تا مساحت و محدوده ماهیگیری در سواحل نوار غزه را به شش مایل کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنبش جهاد اسلامی هنوز واکنشی به ادعای رژیم صهیونیستی نشان نداده است.
زکریا بکر مسئول کمیته های ماهیگیری غزه در این باره گفت که تصمیم مقامات اسرائیلی برای کاهش مساحت ماهیگیری در نوار غزه، با ادعای شلیک موشک، تصمیمی ظالمانه در حق ماهیگیران است.
این در حالی است که تل آویو پیشتر مساحت ماهیگیری در سواحل نوار غزه را تا 15 مایل دریایی گسترش داده بود.
بکر افزود: مسئله کاهش یا افزایش مساحت ماهیگیری در غزه به بازیچه ای در دست اشغالگران تبدیل شده است؛ آنها طی ماه جاری سه مرتبه مساحت ماهیگیری فلسیطینیان را کم یا زیاد کردند.
این مسئول فلسطینی تصریح کرد که رژیم صهیونیسیتی در حالی چنین تصمیمی گرفته که این ایام، بهترین زمان برای صید ماهی است و ماهیگیران می توانند به تنهایی در این ایام یک سوم میزان محصولات دریایی خود طی سال جاری را به دست بیاورند.
بکر گفت: اشغالگران نمی خواهند که ماهیگیران فلسطینی زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند. آنها می خواهند که ما هموار وابسته به آنها باشیم و خوراک و شریان زندگی ما تحت کنترل آنها باشد.
بر اساس اعلام مسوولان فلسطینی در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر از مردم غزه بیکار هستند و این رقم 60 درصد افراد آماده برای کار در این باریکه را تشکیل می دهد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌ شنبه) اعلام کردند که یک فروند موشک از سوی نوار غزه در عصر روز دوشنبه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.
بکر در ادامه گفت که قایق ‌های نظامی صهیونیست ها صبح امروز (سه‌شنبه) پس از اجرای تصمیم کاهش مساحت ماهیگیری به قایق ماهیگیران حمله کردند.
تل آویو در ماه مارس گذشته پس از تفاهم با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیم خود را برای گسترس مساحت ماهیگیری به 15 مایل در سواحل نوار غزه اعلام کرد.
فلسطینی ها بارها از نقض توافق ها با رژیم صهیونیستی که با میانجیگری مصر بعمل آمده است ، انتقاد می کنند.
شبک**خاورم*9329*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين غزه ماهيگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، در شرایط کنونی ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت قرار دارند.

موسسات حقوقی فلسطینی در گزارشی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۵۳ خبرنگار از جمله ۴ نفر در غزه را به اسارت گرفته است.

این ۴ خبرنگار سرنوشتی نامعلوم دارند و محل بازداشت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

کد خبر 6095807 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌