Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که 'عبدالله دوم' شاه اردن با صدور فرمانی خواستار بازنگری در قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، الشرق الاوسط افزود: شاه اردن در فرمان خود خواستار تهیه یک گزارش فنی از قرارداد گازی با اسرائیل به منظور بازنگری در برخی از بندهای آن و درصورت لزوم متوقف شدن این قرارداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناظران معتقدند که اردن قصد دارد با این تصمیم، فشارهای سیاسی علیه رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.
شهروندان اردنی در چند ماه اخیر بارها با برگزاری تجمع و تظاهرات، مخالفت خود را با واردات گاز از سرزمین های اشغالی اعلام کردند.
«خالد بکار» رییس کمیسیون اقتصادی پارلمان اردن هم در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط این قرارداد را در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: با توجه به اینکه اردن بیش از نیاز خود توان تولید انرژی دارد پس دیگر واردات گاز از اسرائیل معنایی نداشته و از لحاظ اقتصادی این قرارداد توجیهی ندارد.
شرکت ملی برق اردن سپتامبر 2016 (مهر 1395) قراردادی به ارزش 10 میلیارد دلار با رژیم صهیونیستی امضا کرد که طبق آن قرار است امان حدود 45 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به مدت 15 سال از فلسطین اشغالی وارد کند.
هرچند طرف دولت اردن در این قرارداد یک شرکت آمریکایی موسوم به نوبل انرژی است ولی طرف اصلی امان، رژیم صهیونیستی است.
شبک**خاورم*9469**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردن اسرائيل قرارداد گاز اردن و اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی همچنین بیان کرد: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان