Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@00:20:58 GMT

پایان لیگ دسته اول با جشن قهرمانی گل گهر

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۲۵۸۶

پایان لیگ دسته اول با جشن قهرمانی گل گهر

لیگ دسته اول در نهایت با قصه‌های فراوان و حواشی ریز و درشتی که پشت سر گذاشت به پایان رسید و دو تیم گل گهر و شاهین بوشهر مهمان لیگ برتر شدند.

به گزارش "ورزش سه"، همانند فصول گذشته لیگ دسته اول ایران نیز کم از اخبار ریز و درشت و حواشی‌ها نبود. تیم‌هایی که برای یک هدف بزرگ که صعود به لیگ برتر بود کورس بزرگ و 30 هفته‌ای خود را دنبال کردند و البته در این میان تیم‌هایی بودند که کارشان در همان هفته‌های ابتدایی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نفت تهران و سیاه جامگان که در این فصل راهی لیگ دسته اول شده بودند، طبق انتظار با توجه به مشکلات مالی و مدیریتی در نهایت از لیست خارج شدند تا ضمن شکل دادن بی نظمی بزرگترین در راه برگزاری مسابقات، شرایط را برای دیگر تیم‌ها حداقل بابت سقوط راحت کنند. کنار گذاشتن نفت تهران و سیاه جامگان و انحلال آنها باعث شد تا رقابت برای فرار از سقوط تنها متوجه یکی از تیم‌ها باشد.


در ابتدای لیگ نام‌های بزرگی برای صعود به لیگ برتر قرار داشتند؛ ملوان بندرانزلی، مس کرمان، گل گهر سیرجان، سرخپوشان پاکدشت، آلومینیوم اراک، شاهین بوشهر، بادران تهران، فجرسپاسی، گل ریحان البرز و حتی خونه به خونه.


ملوان اما فصل را با توجه به مشکلات مدیریتی سابق خود با کسر 6 امتیاز بازی را شروع کرد و همین موضوع باعث شد علیرغم روزهای خوب و کم نوسانی که داشتند در نهایت در این فصل نیز از دستیابی به سهمیه صعود بازبمانند. خونه به خونه بابل نیز دیگر تیم شمالی بود که برخلاف فصل گذشته که در روز پایانی از رسیدن به لیگ برتر بازماند، اینبار با کمترین سرمایه گذاری راهی به جمع مدعیان نیافت و تا روزهای پایانی نیز در سودای دستیابی به سهمیه بقا بود.


جنگ بزرگ برای فرار از سقوط


تیم‌های خونه به خونه بابل، نود ارومیه، کارون اروند خرمشهر، قشقایی شیراز، شهرداری تبریز و در مقعطی مس رفسنجان نیز بخشی از جدول را شکل دادند که تا هفته‌های پایانی جنگ تک تیم سقوط کننده را جذاب دنبال می‌کردند. مس رفسنجان اما در نیم فصل دوم با عملکردی خیره کننده، خیلی زود از این جمع فاصله گرفت و در ادامه نیز ملوان با دستیابی به نتایج لازم توانست از چالش کسر امتیاز عبور کند و در منطقه امن جدول قرار گیرد. قشقایی شیراز که در مقطعی از فصل با سرمربی خود کورس صدرنشینی جدول را دنبال می‌کرد با اتفاقات حاشیه‌ای شکل گرفته و در ادامه زندانی شدن ابراهیم طالبی روزهای پرحادثه‌ای را تا روز پایانی پشت سر گذاشت. 


تا چهار هفته به پایان فصل تیم‌های خونه به خونه بابل، شهرداری تبریز، کارون اروند خرمشهر، قشقایی شیراز و نود ارومیه کورس فرار از سقوط را دنبال می‌کردند و در نهایت این شهرداری ماهشهر بود که از تغییرات پیاپی سرمربی نیز به نتیجه نرسید و یک هفته مانده به پایان، تسلیم شد تا وداعی زودهنگام با لیگ دسته اول داشته باشد. جالب اینکه این تیم در فصل گذشته و تا نیم فصل یکی از تیم‌هایی بود که با شگفتی سازی خود از شانس‌های صعود به لیگ برتر محسوب می‌شد اما طی یک فصل و نیم اخیر شرایط کاملا برخلاف میل آنها دنبال شد و پرونده سقوط برای آنها بسته شد. 


با سقوط شهرداری ماهشهر و حذف نفت تهران و سیاه جامگان، لیگ دسته اول در فصل آینده با حضور قطعی آرمان گهر، خوشه طلایی و برنده دیدار دو تیم داماش گیلان  و نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

 


تیم‌هایی که درگیر حاشیه شدند


از میان تیم‌های مدعی صعود مس کرمان، سرخپوشان پاکدشت، گل گهر سیرجان، فجرسپاسی، بادران و شاهین بوشهر در کنار آلومینیوم اراک از شانس‌های بیشتری پیش از شروع مسابقات برخوردار بودند. تیم‌هایی که از جمع آنها سه تیم مس کرمان، فجرسپاسی و شاهین بوشهر سابقه حضور در لیگ برتر را نیز دارا بودند. فجرسپاسی اما همانند فصول گذشته با بودجه کم و امیدوار به درخشش ستاره‌های عمدتا سرباز خود فصل را استارت و دنبال کرد. آنها حتی در مقطعی از فصل در خطر سقوط نیز قرار گرفتند اما داوود مهابادی در نهایت توانست با تقویت تیم در نقل و انتقالات نیم فصل، شرایط بقا را برای آنها شکل دهد. مس کرمان نیز علیرغم حضور دست نشان باتجربه در برهه ای از فصل درگیر اختلافات داخلی شد تا در شرایطی که شانس زیادی برای صعود داشت، هواداران خود را بار دیگر با حسرت بزرگی همراه کند. 
سرخپوشان پاکدشت که به عنوان یکی از تیم‌های متمول این فصل کار را با جذب ستاره‌های سابق فوتبال ایران دنبال می‌کرد، بخش عمده‌ای از فصل را نیز صدرنشین به کار ادامه داد اما هشت شکست در نیم فصل دوم کار صعود را برای آنها غیرممکن کرد تا بلندپروازی آنها با حضور در جایگاه ششم پایان یابد.

 

آلومینیوم نیز دیگر تیم مدعی و شایسته این فصل به نظر می‌رسید؛ آنها نیز تلاش زیادی را در طول فصل برای دستیابی به شانس صعود دنبال می‌کردند و در شرایطی که در طول فصل بین جایگاه‌های سوم تا ششم جدول با نوسان به کار ادامه می‌دادند، پشت دیوار صعود ماندند و نظاره‌گر اختلاف امتیازی شش امتیازی برای صعود بودند.


گل ریحان البرز نیز با بدشانسی بزرگی بیشتر فصل را دنبال کرد تا جوانان مجتبی حسینی نیز فصل را با حضور در رده سوم پایان دهند و امیدوار باشند با دستیابی به تجربه این فصل از اشتباهات خود درس بزرگی برای صعود بگیرند. بزرگترین ضربه را آنها از بابت اینکه امتیازات خود را مقابل تیم‌های مدعی شاهین و گل گهر در دیدارهای رو در رو از دست دادند، خوردند. شاگردان مجتبی حسینی در هر چهار تقابل با تیم‌هایی که جواز صعود به دست آوردند بازنده شدند و شکست بدموقع برابر فجرسپاسی و شهرداری تبریز نیز مسیر را برای آنها غیرممکن کرد.

 


سلام وینگو و ویسی به لیگ برتر


لیگ برتر اینبار دو مهمان ویژه دارد؛ وینگو بگوویچ با سال‌ها تجربه حضور در لیگ برتر و حضور روی نیمکت پرسپولیس بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و توانسته آرزوهای گل گهر سیرجان برای رقابت با ستاره‌ها را برآورده کند. شاهین بوشهر نیز با عبدالله ویسی که سابقه سال‌ها حضور در لیگ برتر و البته قهرمانی دراماتیک با استقلال خوزستان را در کارنامه دارد، به لیگ برتر بازگردد. 


گل گهر را می‌توان شایسته‌ترین تیم برای صعود دانست. تیمی که از همان ابتدا با کمترین نوسان و در نهایت کمترین باخت (2 شکست) مسیر صعود را دنبال کرد. آنها برابر آلومینیوم اراک در نیم فصل اول شکست خوردند و در نیم فصل دوم نیز با نتیجه عجیب 4 بر 1 مغلوب مس رفسنجان شدند. اما این شکست هم خللی در صدرنشینی 20 هفته‌ای آنها وارد نکرد تا با پیروزی برابر گل ریحان در هفته پایانی و جشن صعود تنها نشانگر اقتدار آنها در فصل باشد.


کمتر کسی اما تصور صعود شاهین بوشهر را داشت؛ تیمی که با مشکلات مالی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کرد اما در نهایت علیرغم شروعی نه چندان امیدوارکننده و پایان دادن به نیم فصل در رده سوم، اتفاقی جالب را در نیم فصل دوم رقم بزنند. آنها البته در نیم فصل دوم نیز با دو شکست پیاپی کار را آغاز کردند و اما هفت پیروزی و شش تساوی آنها را به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر کرد.

 

 

در هفته پایانی چه گذشت


هفته پایانی لیگ دسته اول بدون هیچ انگیزه‌ای استارت خورد. شاهین بوشهر و گل گهر صعودشان را قطعی کرده بودند و شهرداری ماهشهر نیز راهی لیگ دسته دوم شده بود. کارون اروند خرمشهر نیز که در هفته پایانی با هومن افاضلی موفق به دستیابی سهمیه بقا شده بود، در ادامه تصمیمات عجیب مدیران خود به دلیل مشکلات مالی راهی بابل نشد تا برابر خونه به خونه بابل قرار گیرد. در ادامه نگاهی به نتایج این هفته خواهیم انداخت.


مس کرمان4- 2بادران تهران 


فرزاد حسین خانی جوان برابر فرهاد کاظمی به یک برد پرگل دست یافت تا انگیزه‌های خود را برای فصل آینده به خوبی نشان دهد. مسی‌ها در این بازی توسط میلاد باقری، امیر عسگری (دوگل) و حمید کاظمی به گل رسیدند و بادران با دو گلی که به ثمر رساند، فاصله را کمتر کرد.


در نهایت مس کرمان با 47 امتیاز به رده پنجم رسید و بادران نیز با 43 امتیاز و حضور در رده هفتم به کارش پایان داد.

 

 

آلومینیوم اراک3- 1سرخپوشان پاکدشت 


عجیب‌ترین نتیجه هفته در اراک رقم خورد و شاگردان فراز کمالوند در شرایطی که با اخراج یکی از بازیکنان خود 10 نفره نیمه دوم را دنبال می‌کردند با دستیابی به سه گل به برتری برابر شاگردان مهدی پاشازاده دست یافتند. داور در این دیدار با اعلام سه پنالتی و اخراج یک بازیکن، پرکارترین فرد زمین به نظر می‌رسید و روز سختی را پشت سر گذاشت.


آلومینیوم با این پیروزی به رده چهارم جدول رسید و سرخپوشان پاکدشت نیز علیرغم تبلیغات زیاد برای صعود، در رده ششم به کارپایان دادند.

 

 

قشقایی شیراز4- 1شهرداری تبریز 


شیرازی‌ها در روز پایانی بعد از چند بازی ناکامی در گلزنی، 4 گل وارد دروازه شهرداری کردند تا فصل را خاطره انگیز پایان دهند. شهرداری که طی هفته ماقبل پایانی بقای خود را قطعی کرده بود در این بازی تشریفاتی جشنواره گل خود را با 5 گل پایان دادند تا قشقایی به رده هشتم جدول برسد و شهرداری تبریز نیز با سه امتیاز اختلاف نسبت به قعرنشین از سقوط نجات یابد.

 

 

شهرداری ماهشهر 2 - 1 فجر سپاسی


15 شکست طی فصل کار را برای ماهشهری‌ها پایان داد تا حتی پیروزی آنها در هفته پایانی نیز چاره ساز نباشد. آنها در هفته پایانی برابر فجرسپاسی به برتری رسیدند تا اختلاف خود را با نزدیک‌ترین گزینه به سه برسانند و وداعی تلخ با لیگ دسته اول داشته باشند.

 

 

نود ارومیه1- 2ملوان 


ملوان در هفته پایانی در ارومیه به یک برد شیرین و التیامبخش برای بندرنشیان رسید اما راه آنها برای صعود خیلی دورتر از این سه امتیاز بود تا روزگار سرنوشت‌شان را برای صعود در فصل آینده هم یک مهلت یکساله در نظر داشته باشد. نود ارومیه نیز در این تجربه در نهایت موفق به حفظ سهمیه خود شد تا امیدوار باشد با سود بردن از آن در رقابت فصل آینده شرایط بهتری را نصیب خود کند.

 

 

گل ریحان البرز 0 - 1 گل گهرسیرجان


جدال دو تیم با پیشوند گل تنها یک گل داشت. گل گهر سیرجان که تنها به انگیزه برگزاری جشن صعود در تهران حضور یافته بود، در جدال پایانی نیز به برتری دست یافت تا شایستگی خود را بیش از این نشان دهد و باید دید شاگردان وینکو بگوویچ برای فصل آینده چه رویایی را در کنار هواداران خود شکل خواهند داد.

 


آقای گل‌ها از سیرجان و انزلی آمدند


در پایان فصل لیگ دسته اول، این پیمان رنجبری و شهریار مغانلو بودند که توانستند عنوان آقای گلی را به صورت مشترک به خود اختصاص دهد. مهاجمان دو تیم گل گهرسیرجان و ملوان انزلی در هفته پایانی نیز کورس خود را ادامه دادند و البته این پیمان رنجبری بود که در نتوانست در هفته پایانی به تعداد گل های خود بیفزاید و در نهایت مغانلو با گلی که برابر نود ارومیه به ثبت رساند، با 16 گل عنوان آقای گلی فصل را به صورت مشترک به خود اختصاص دادند.

دسته یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است

مدافع برزیلی تیم فوتبال چلسی اعلام کرد که در پایان فصل جاری لیگ برتر انگلیس به حضورش در جمع آبی‌های لندن خاتمه می‌دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیاگو سیلوا در پیامی ویدئویی که در سایت رسمی باشگاه چلسی منتشر شده است، اعلام کرد که پس از چهار سال حضور میان آبی‌پوشان لندن در پایان فصل جاری از آنها جدا خواهد شد.

مدافع میانی برزیلی چلسی گفت: چلسی برای من ارزش زیادی دارد. زمانی که به این تیم پیوستم، هدفم این بود که تنها یک فصل برایش بازی کنم اما 4 سال در این تیم ماندم. بازی در چلسی نه تنها برای من، بلکه برای خانواده‌ام هم اتفاق مهمی بود.

مدافع سابق پاری‌سن‌ژرمن سال 2020 به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد و به چلسی پیوست. او برای تیم غرب لندن 151 بازی رسمی انجام داد و با آنها سه جام شامل یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا کسب کرد.

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

سیلوا افزود: فرزندان من در آکادمی چلسی بازی می‌کنند و عضو خانواده چلسی شده‌اند که این برای ما واقعاً مایه افتخار است.  من فکر می‌کنم در طول چهار سالی که اینجا حضور داشته‌ام، همیشه با تمام توانم بازی کرده‌ام اما متأسفانه هر فرآیند یک آغاز، یک پروسه و یک پایانی دارد. این اما پایانی همیشگی برای رابطه من و چلسی نیست و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک دوباره بتوانم برای ایفای نقشی دیگر به اینجا برگردم. با این حال هر اتفاقی که رخ دهد، عشق من به چلسی وصف‌ناپذیر است و تنها چیزی که می‌توانم به این باشگاه بگویم، تشکر است. خداحافظی با یک تیم در شرایط عادی هم سخت است، چه برسد به زمانی که علاقه شما و تیم‌تان دو طرفه باشد. وقتی آبی شدی تا ابد آبی خواهی ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوئل کارلتو و توخل در مونیخ برنده نداشت / سرنوشت صعود به مادرید کشیده شد!
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد