Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:06:29 GMT

وزیرخارجه‌ونزوئلا: کودتا توسط بولتون طراحی شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۲۹۱۷

وزیر خارجه ونزوئلا در مصاحبه‌ای گفت که کودتا در این کشور مستقیما در واشنگتن و توسط مشاور امنیت ملی ‌آمریکا طراحی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه گفت که مخالفان تحت حمایت آمریکا تلاش برای کودتای روز سه‌شنبه را در آمریکا طراحی کردند و دولت تلاش خواهد کرد تا آرامش را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که تلفنی با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد، افزود: حدود ۳۰ نظامی از کودتایی که توسط «خوان گوایدو» تحریک شده حمایت کردند.

وی این طراحی را «فصل دیگری» از تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این مصاحبه گفت: این تلاش برای کودتا از سوی ارتش نبوده بلکه مستقیماً در واشنگتن و در پنتاگون و وزارت خارجه و توسط «جان بولتون» (مشاور امنیت ملی آمریکا) طراحی شده است.

وی افزود: آنها این کودتا را رهبری کرده و دستورات را به این مرد، گوایدو می‌دادند.

جان بولتون روز سه‌شنبه از ارتش ونزوئلا خواست تا از کودتای مخالفان علیه دولت مادورو حمایت کند. (جزئیات بیشتر)

وی که در توئیتر این پیام را منتشر کرده بود، نوشت: نیروهای مسلح باید از قانون اساسی و مردم ونزوئلا حمایت کنند. آنها باید در کنار مجمع ملی و موسسات قانونی درمقابل غارت دموکراسی بایستند. ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا ایستاده است.

آریازا پیش از مصاحبه با رویترز، با راشاتودی اسپانیایی زبان مصاحبه کرده و گفته بود: تقریباً ۹۱۶,۰۵۰ کیلومتر مربع از ونزوئلا (تقریباً تمام مساحت این کشور آمریکای لاتین) تحت کنترل دولت مادورو بوده و تنها یک پل کوچک و یک بزرگراه نزدیک فرودگاه نظامی که مخالفان در آنجا تظاهرات می‌کنند در اختیار طرفداران گوایدو است.

«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) در پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شده بود. (جزئیات بیشتر)

وی در این فیلم ویدئویی از ارتش ونزوئلا خواسته بود تا به بخشی از آنچه که «قیام ملی صلح‌آمیز» این کشور خوانده بود، تبدیل شوند.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، نیروی هوایی آمریکا در مقر Eglin طیف پهپادهای B-۷۰ را نمایش داد و توانایی هایش برای طراحی، سرهم بندی و استفاده از هواپیماهای خودرانی که در ۲۴ ساعت با چاپ سه بعدی ساخته شده اند را به رخ کشید.

به طور دقیق تر حدود ۲۲.۵ ساعت طول می کشد تا ۶ هواپیما از جمله یک سیستم نجات پرسنل ۳.۶ کیلوگرمی را قبل از پرتاب سرهم بندی کرد. این روش نوآورانه طی ماموریت «بلوهورایزن» توسط مرکز استراتژی و تکنولوژی نیروی هوایی توسط یافته که استراتژی های خارق العاده ای برای تامین نیازهای تاکتیکی فراهم می کند.

این پروژه توسط ۳ نفر اجرا شده است. محققان روی توسعه سریع هواپیماهای بی سرنشین کوچک، فناوری هایشان و همچنین محموله هایی برای نیازها و محیط های مختلف تمرکز کرده بودند.

کلنل داستین توماس یکی از اعضای تیم در این باره می گوید: هواپیماهای بی سرنشین کوچک به جنگ افزارهای جدیدی تبدیل می شوند. با این وجود نیروی هوایی نمی تواند به سرعت این هواپیماها را تغییر دهد یا به سرعت از آنها برای تامین نیازهای خاص یک ماموریت استفاده کند. پروژه ما برای تغییر این روند اجرا شد.

برای انجام این پروژه شرکت Black Phoenix باTitan Dynamics( یک شرکت کوچک هوافضا) که برای طراحی سریع هواپیماهای کوچک و بی سرنشین ارزان مشهور است، همکاری کرد.

محققان از نرم‌افزار طراحی خودکار Titan برای تولید سریع بدنه پهپاد آیرودینامیک با در نظر گرفتن وزن، قدرت، ابعاد و بار در کمتر از ۱۰ دقیقه استفاده کردند. در مرحله بعد کد این طراحی به پرینترهای سه بعدی داده شد تا تجهیزات یک هواپیمای سبک وزن بی سرنشین را تولید کند.

پس از تکمیل چاپ تمام قطعات، محققان هواپیمای بی سرنشین را براساس نیازهای ماموریت شخصی سازی کردند.

کد خبر 6096834 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه