Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:16:24 GMT

98 درصد مردم اردکان از ارتقا سطح سلامت خود رضایت دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۰۴۵

98 درصد مردم اردکان از ارتقا سطح سلامت خود رضایت دارند

یزد - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان گفت: با فعال بودن سامانه‌ رضایتمندی مراجعان، 98 درصد مردم این شهرستان از ارتقاء سطح سلامت خود احساس رضایت دارند .

به گزارش ایرنا سید محمد پورهاشمی سه شنبه شب در نشست خبری مسئولان حوزه سلامت شهرستان با خبرنگاران افزود: امروز با تبلیغات رسانه‌ای مردم از بسته‌های سلامت استفاده می‌کنند و پرونده الکترونیک مردم از 88 تا 90 درصد است که مردم به غربال‌گری روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته سلامت از نهم اردیبهشت شروع شد.
وی با بیان اینکه هفته‌ سلامت حول محور شعار سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌کند برگزار می شود، اضافه کرد: باید بدانیم که اصول بهداشتی در ایران کمی قبل از انقلاب در صدر امور قرار گرفت و الان کشور به جایی رسید که شاخص‌های اولیه بالاست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان تصریح کرد: متاسفانه امروز بیماری‌های غیرواگیردار مشکلاتی بر سر راه این نهاد قرار داده است‌ که برای حل این مشکل نیاز به همراهی و تغییر سبک زندگی مردم است و بحث اجتماعی سازی سلامت در برنامه طرح تحول سلامت در سال 94 مورد توجه قرار گرفت و با حمایتی که خواهد شد این نوع از بیماری‌ها نیز تحت کنترل قرار خواهد گرفت.
پورهاشمی در خصوص طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: این طرح با مطالعاتی که بر روی کشورهای منطقه صورت گرفت و نیز شیوع بیماری‌های مزمن مثل سرطان‌ها، قلبی و عروقی و همچنین تنفسی و دیابت که با واکسیناسیون قابل کنترل نیست ، لزوم چنین طرحی در کشور نیاز بود و طرح موفقی بوده ‌است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان یادآور شد: متاسفانه سطح سواد سلامت در استان یزد پایین است و نیاز به همراهی همه‌ ارگان‌ها برای بالا بردن سطح سواد سلامت مردم است و برای اینکه بیماری‌ها کنترل شود باید غربال‌گری صورت گیرد و 11 بسته‌ حمایتی برای ارتقای سلامت جامعه در اختیار مردم قرار گرفته‌ است.
این مسئول با بیان اینکه ایران سومین کشوری است که مردم برای درمان باید هزینه ها را از جیب خود پرداخت کنند یادآور شد: متاسفانه بیمه‌ها، تعهدات خود را کم کردد، فرهنگ‌سازی باید به سمتی برود که پیشگیری از بیماری‌ها، از درمان مهمتر و موثرتر است.
وی یادآور شد: در حوزه سلامت یزدی ها باید اعتماد کامل به پزشک خود داشته‌ باشند تا بتوانند دستور را تحلیل کنند، متاسفانه در استان رابطه‌ خوبی بین پزشک و بیمار وجود ندارد و باید عزمی برای سالم زیستن وجود داشته‌ باشد، متاسفانه چنین عزمی وجود ندارد.
پورهاشمی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه دسترسی به سبک زندگی مردم با تشتت اطلاعات روبروند که این امر مشکل ساز است و مردم را دچار سردرگمی می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان تاکید کرد: همه باید بدانندکه سطح سواد سلامت ارتباطی با سواد کلاسیک ندارد و ما باید اطلاعات را گرفته و درست به آن عمل کنیم.
پورهاشمی در ادامه انتخاب بیمارستان ضیایی اردکان به عنوان دومین بیمارستان برتر استان در حوزه‌ سلامت مادران خبر داد و گفت: این واحد درمانی شایسته دریافت لوح تقدیر از وزیر شده است .
وی افزود: میزان خام تولد در این شهرستان 26.6 در هزار است که هرسال بر این آمار اضافه می‌شود، آمار باروری کلی بانوان 3.2 است که در اردکان 2.1 می‌باشد که این آمار در شهر قابل قبول است ، رشد جمعیت 2.3 و میزان مرگ نوزدان(زیر یک ماه) 6.2 در هزار تولد است که این آمار قبل از انقلاب 150 تا 160 درصد بود و با توجه به ارائه‌ خدمات میزان مرگ و میر کاهش یافته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان در ادامه اظهار داشت : هرچه عمل سزارین کمتر باشد سطح سلامت مادر و نوزاد بالاست و خوشبختانه در این زمینه اردکان رتبه‌ بالایی داشته و این نشان دهنده‌ خدمات موثر و روشنگری در این حوزه است.
پورهاشمی یادآور شد: مهمترین چالشی که اردکان را تهدید می‌کند بحث آسیب‌های اجتماعی است، که متاسفانه در زمینه‌ طلاق جزو رتبه‌های بالای استان است ، عدم فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجازی نیز در این زمینه مشکل ساز بوده و همچنین از اعتیاد و مشروبات الکلی نیز نباید غافل شد که استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی مشکل داشته و باید به سمتی برویم که فرهنگ غالب در استان همان فرهنگ اصیل خود مردم یزد باشد نه اینکه فرهنگ غالب مردم تحت تاثیر خرده فرهنگ‌ها قرار گیرد.
وی خبر از تجهیز بیمارستان ضیایی با دستگاه های او.‌پی.‌جی، اِم.‌آر.‌آی و دستگاه سونوگرافی داد و گفت: هزینه خرید این دستگاه ها را خیر بزرگوار حاج رضا جندقی به یاد فرزندش قبول کرد .
این مسئول اظهار داشت: همچنین ساخت بخش‌های مختلفی که در آینده‌ای نزدیک به بخش‌های بیمارستان ضیایی افزوده خواهد شد، از جمله بخشی که تا امروز 80 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد توسط دکتر صدرات و دکتر نصیری به عنوان وراث، که این بخش در هفت طبقه که چهار طبقه‌ آن به بستری تعلق خواهد گرفت و 160 تخت نیز به آمار تخت‌های بیمارستان اضافه خواهد شد‌.
پورهاشمی ادامه داد: بخش دیالیز در 2 طبقه که هزینه‌ ساخت آن را دکتر قطب‌الدینی برعهده گرفت، بخش آی.‌ سی. ‌یو که مرحوم یحیی آسائی قبول کرد و همچنین ساخت اورژانس توسط آقابابائی انجام می گیرد.
پورهاشمی از خیرین بزرگوار نیز به نیکی یاد کرد و گفت: اگر کمک‌های این عزیزان نبود ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم.
بیمارستان ضیایی اردکان در سال 1329 هجری شمسی به همت مرحوم حسن ضیایی احداث و در سال 1331 به بهره‌برداری رسید.
بعد از 57 سال فعالیت در بیمارستان قدیم در خردادماه 88 بیمارستان جدید ضیایی با 148 تخت فعال به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون با 187 تخت فعال و 199 تخت مصوب پذیرای ماهانه 2 هزار بیمار بستری در بخش،12 هزار و 500 مورد مراجعه به اورژانس و 14 هزار مورد مراجعه به پلی کلینیک و 10 هزار مورد مراجعه جهت خدمات پاراکلینیک (رادیولوژی ، آزمایشگاه ،سی‌تی‌اسکن، آندوسکوپی ،کولونوسکوپی، اکو و آزمون ورزش ، فیزیوتراپی و...) است.
بیمارستان ضیایی اردکان دارای 500 نفر نیروست .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسبت ها هفته سلامت شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد

ایسنا/هرمزگان با حکم مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، سرور کریمی‌پور به عنوان سرپرست بیمارستان خلیج‌فارس معرفی شد.

در پی صدور حکمی از سوی دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان- و انتصاب دکتر سرور کریمی‌پور به سمت سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراسم تکریم دکتر فرشته بستان رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس؛ با حضور دکتر غلامعباس مؤمنی -مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان-، علی علیزاده -مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان-، اسماعیل حاجی‌زاده -دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان-، ارسلان حیدری -رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی هرمزگان-، دکتر فرشته بستان -رئیس سابق بیمارستان خلیج‌فارس- و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در مراسم تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان خلیج فارس بندرعباس؛ مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی است که در زمینه بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد و تلاش می‌کند عدالت اجتماعی و توانمندسازی را در جامعه اجرایی کند.

دکتر غلامعباس مومنی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را علاوه بر جامعه هدف، به سایر اقشار جامعه نیز ارائه می‌کند و این امر نیازمند داشتن امکانات مختلف و زیرساخت مناسب است.

مومنی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی مناسب نیازمند داشتن امکانات لازم است که یکی از مهمترین امکانات برای تحقق این امر داشتن نیروی انسانی متعهد و با تجربه است.

وی در خاتمه افزود: اهمیت نیروی انسانی برای هر سازمان بسیار زیاد است و پویایی و توانمندی یک سازمان به نیروی انسانی آن بستگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد