Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امروز دهم اردیبهشت‌ماه بین جامعةالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی و محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

این تفاهم‌نامه که به منظور گسترش مرزهای حکمت و معرفت و ارتقای سطح همکاری‌ علمی، فرهنگی و پژوهشی و نیز بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود برای تحقق اهداف مشترک منعقد شد، در چارچوب استفاده از تجارب و ظرفیت‌های بین‌المللی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ارتباطاتی طرفین و به منظور خدمت‌رسانی به گسترش و اجرای طرح‌های مشترک برای حمایت از دانشجویان غیرایرانی، ایرانی، پژوهشگران و استادان از هر دو طرف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه‌های آموزشی شامل تلاش برای تخصیص واحد آموزشی مشترک با کارگروه مشخص جامعةالمصطفی در حوزه دانش علوم اسلامی- انسانی و دانشگاه با کارگروه علوم پایه و پزشکی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی دانش‌افزایی کارکنان و استادان جامعةالمصطفی و دانشگاه، تبادل اعضای هیئت علمی، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان هر دو نهاد در رشته‌های مورد نیاز است.

همچنین زمینه‌های همکاری در حوزه پژوهشی شامل مواردی مانند اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک و فرصت مطالعاتی، برگزاری حلقه‌ کرسی‌های علمی مشترک، ارائه فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌ای خواهد بود.

در این تفاهم‌نامه آمده است که دانشگاه آزاد اسلامی و جامعةالمصطفی در زمینه فرهنگی مانند تبادل خدمات، محصولات و نرم‌افزارهای فرهنگی، بهره‌مندی طلاب، دانشجویان و کارکنان از امکانات و فضاهای فرهنگی، ورزشی و فناوری طرفین، تعامل سازنده و بین‌المللی انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی هر دو مجموعه به منظور بهره‌گیری از تجارب یکدیگر همکاری خواهند داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی توسعه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس