Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:01:00 GMT

ارتفاع آب در روستاهای مجاور گرگانرود به ۶۰ سانتی متر رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۲۹۹

ارتفاع آب در روستاهای مجاور گرگانرود به ۶۰ سانتی متر رسید

امیرشیر توماج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آب در گرگانرود به صورت اور لب در حال خروج بوده و نسبت به صبح سه شنبه دو سانتی متر کاهش یافته است.

توماج افزود: مقابله با سیل در گمیشان باید در دو جبهه، نخست گرگانرود و ۲۲ روستای حاشیه آن و دیگر شمال و مرکز شهرستان یعنی گمیش تپه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به طغیان گرگانرود همچنان روستاهای قره کیله، قرنجیک خواجه خان، آرخ بزرگ، کملر، بصیر آباد، مرداد بردی، چارقلی، گوگجلی، خواجه نفس و غیره، قسمتی و یا به طور کل دچار آبگرفتگی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماج ادامه داد: ارتفاع آب هم از ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر متغیر بوده و ناشی از زه هایی است که از داخل گرگانرود وارد منازل می شود.

وی گفت: اما خطر بعدی در شرق گمیشان بوده که آب از طریق کانال ناردانلی به سمت گمیشان در حال حرکت است و باید انتقال آب به خارج از شهر و به سمت دریا مد نظر قرار گیرد.

توماج بیان کرد: در سیلاب اول خوب عمل کردیم و از ۷۹ میلیون مترمکعب رواناب های شرق گمیشان تنها یک میلیون مترمکعب وارد شهر شد.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه با ورود این آب ۳۴ درصد شهر دچار آبگرفتگی شد، اظهارکرد: بر همین اساس با ایجاد دایک های حفاظتی و دیواره و کیسه چینی سعی کردیم از آمدن آب به داخل شهر جلوگیری کنیم و با استفاده از پمپ های بزرگ مناطق آبگرفته خشک شد.

توماج تصریح کرد: در قرنجیک خواجه خان که ۱۵۰ خانوار در محاصره سیل هستند دو پمپ مشغول به فعالیت است.

وی گفت: بخشی از منازل و معابر از زهکشی گرگانرود متأثر می شوند و هرچه که پمپ ها فعال باشند باز هم سطح آبگرفتگی کاهش پیدا نمی کند؛ بهترین اقدام در این زمینه هدایت هرچه بیشتر آب به کانال پایین دست و چارقلی است تا بتوانیم آب را به سمت دریا حرکت دهیم.

توماج بیان کرد: در گمیش تپه هم همچنان لاین شرقی شهر خسارت دیده و اکنون دایک های حفاظتی آن تقویت شده است.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه در زمان سیل  مردم باید به توصیه های مدیریت بحران توجه کنند، متذکر شد: در سیلاب اول از طریق تالاب به دریا اقدامات خوبی انجام دادیم و اکنون هم این کانال ها در حال تعریض و اصلاح فنی است و امیدواریم که سیلاب به سمت تالاب و دریا هدایت شود.

کد خبر 4605056

منبع: مهر

کلیدواژه: گمیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان + فیلم
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • سنگلج در خطر است!
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم