Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:45:53 GMT

فرهنگ‌سازی اقتصادی، توسط علما قابل اجراست

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۴۱۴

فرهنگ‌سازی اقتصادی، توسط علما قابل اجراست

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، عصر دیروز، 10 اردیبهشت، در گردهمایی ائمه جمعه مشهد بیان کرد: در گام اول انقلاب چند دوره داشتیم که در دوره اول یا همان دوره تثبیت، با مشکل گروهک‌های معاند مواجه شدیم و همزمان جنگ به ما تحمیل شد که در این جنگ، همه قدرت‌های جهانی از صدام حمایت کردند اما مردم در آن ۸ سال مقاومت و ایستادگی کردند و از پایگاه‌های همین مساجد و حسینیه‌ها عازم جبهه‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه بیشترین نیروهای حاضر در جبهه ها از میان افشار مردمی جمع شد، عنوان کرد: روحانیون بودند که جوانان را تشویق می کردند. این تشویق سبب شد تا کارنامه موفقی از جهاد فی سبیل الله ایجاد شود. گرچه در زمان جنگ فرصتی از ما گرفته شد اما نعماتی داشت و موجب استحکام انقلاب شد.
رزم حسینی با بیان اینکه در دوره بعد از جنگ در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی و سلامت شاهد پیشرفت هایی بودیم، گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در 30 سال اخیر درخشان است اما کاستی‌هایی هم داریم؛ از جمله اینکه روستاهای ما تخلیه شد؛ چرا این اتفاق افتاد؟ چرا زیرساخت‌های ما سبب ماندن مردم در روستاها نشد؟
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد غیربومی موجب سلطه پذیری خواهد شد. در مقابل آن اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصاد مردم پایه و نه دولتی؛ حال باید این سوال را پرسید که مردم چگونه به نظام اقتصادی اعتماد بیشتری پیدا می کنند؟
وی ادامه داد: با اختلاف و جناح بازی فرصت های طلایی را از دست می‌دهیم اما چیزی که امروز به دنبال آن هستیم، این است که شغل ایجاد کنیم. دولت باید زمینه ایجاد شغل را فراهم کند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد فقط محل عبادت نیست، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب، مساجد ما باید به سمت تشویق مردم حرکت کند. اگر بر تکریم کارآفرینی تکیه نکنیم، کسی صاحب شغل نخواهد شد. گام بعدی ما در مشهد، حاشیه شهر است. البته اقداماتی انجام شده اما کافی نیست. حاشیه ای که حدود ۷۰ سال به وجود آمده، در فرصتی مناسب نیازمند برطرف سازی است.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی مساله بعدی است که با آن مواجه هستیم و ریشه آن، آسیب های اقتصادی، اشتغال و مهاجرت است. در حال حاضر وضعیت در خراسان رضوی نگران کننده به نظر می‌رسد. در قدم اول باید فضای کسب و کار روستایی ایجاد کنیم تا با همکاری هم این وضعیت فعلی رفع شود.
رزم حسینی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر حل مسائل اقتصادی اظهار کرد: ما باید به اقتصاد داخلی خود تکیه کنیم و با ثروت مردمی و نقدینگی که در جامعه وجود دارد، البته با اعتمادسازی، به چرخه اقتصاد و تولید کمک کنیم که این کار باعث حفظ استقلال کشور خواهد شد. دشمنان ما نمی‌توانند استقلال ما را ببینند. به همین علت بر اقتصاد ما فشار می آورند. ما باید گذشته خود را به یاد آوریم که چگونه آن زمان که هیچ نداشتیم از مشکلات همراه با جنگ عبور کردیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد استاندار خراسان رضوی بیانیه گام دوم انقلاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه