Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژاکس به سومین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد که هر سه دیدار خارج از خانه خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با برد به پایان می رساند.

طرفداری - در جریان دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آژاکس موفق شد با نتیجه 1-0 از سد میزبان خود تاتنهام هاتسپر عبور کند. نکات آماری جالب این دیدار به شرح ذیل است:

آژاکس فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را در تاریخ 25 جولای آغاز کرد و می تواند در تاریخ 1 ژوئن این مسابقات را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این طولانی ترین زمان حضور یک باشگاه در یک فصل مسابقات خواهد بود. آژاکس در تمامی ماه ها حداقل یک بازی انجام داده به غیر از ماه ژانویه که مسابقات لیگ قهرمانان اروپا تعطیل بود. آژاکس برای اولین بار از تاریخ 17 آوریل 1996 موفق به کسب برد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. آژاکس در هیچ یک از دیدارهایش در لیگ قهرمانان اروپا که موفق به زدن گل اول مسابقه شده، نباخته است. 41 برد و 8 تساوی در این دیدارها به دست آمده است. آژاکس برای اولین بار در تاریخ باشگاهش موفق شد در 9 دیدار متوالی خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. آژاکس در 9 دیدار خارج از خانه اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده و 5 برد و 4 تساوی کسب نموده است. برد در زمین تیم های رئال مادرید، یوونتوس و تاتنهام هاتسپر نشان دهنده عزم جزم این تیم برای صعود به فینال مسابقات است. آژاکس به اولین تیمی بدل شد که در 21 بازی خانگی تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا موفق به کلین شیت می شود. پس از بایرن مونیخ در فصل 2012/13 و رئال مادرید در فصل 2017/18، آژاکس به سومین باشگاه تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد که هر سه دیدار خارج از خانه اش در مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را با برد سپری می کند. رئال مادرید در فصل 1961/62 و لیورپول در فصل 1983/84 باشگاه هایی هستند که در جام باشگاه های اروپا موفق به انجام این مهم شده بودند. تنها یکی از 17 تیم قبلی که در مسابقات خانگی شان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب حریف شده، موفق به کامبک در دیدار برگشت و در نتیجه صعود به فینال مسابقات شده است. آژاکس در فصل 1995/96 موفق به انجام این کار شده بود. تاتنهام هاتسپر فقط در 3 دیدار از 11 دیدار اخیر خانگی شان در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده اند و 8 بار پیروز شده اند. پس از منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال، منچسترسیتی و لیدز یونایتد، تاتنهام هاتسپر هفتمین باشگاه انگلیسی بود که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. این تیم 57 سال قبل در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا به میدان رفته بود. چهار بازیکن تاتنهام در این دیدار سابقه بازی در آژاکس را در کارنامه داشتند: توبی آلدرویرلد (2008-2013)، یان فرتونگن (2006-2012)، داوینسون سانچز (2016-2017) و کریستین اریکسن (2009-2013) ماتیس ده لیخت مدافع آژاکس با 19 سال و 261 روز سن، به جوانترین کاپیتان تاریخ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. دونی فن ده بیک موفق شد در یازدهمین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا، سومین گلش را در این مسابقات به ثمر رساند. گلزنی در مقابل آاک آتن در مرحله گروهی و یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی در کارنامه این هافبک 22 ساله دیده می شود. پس از نوردین ووتر (19 سال و 237 روز سن) و ماریو ملچیوت (20 سال و 170 روز سن)، دونی فن ده بیک با 22 سال و 12 روز سن به سومین بازیکن جوان تاریخ آژاکس بدل شد که موفق به گلزنی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می شود. آندره اونانا به اولین دروازه بان آفریقایی بدل شد که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می رود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان در این بازی با نتیجه 68 بر 64 موفق به کسب پيروزى شد تا سری 1 – 1 برابر شود.

آرن داوودی با 8 امتیاز، 2 ریباند، 10 پاس گل و کارایی 17 بهترین بازیکن این دیدار بود.

درحالى كه تيم فيناليست مى بايست سرى نيمه نهايى را با سه برد به پايان برساند، فعلا ماراتن بين شاگردان حاتمى و شاهين طبع ادامه خواهد داشت.

تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران نیز در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر در حال رقابت هستند و سری این بازی‌ها 2 بر صفر به سود تیم شهرداری گرگان است.

دیگر خبرها

  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر
  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ