Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهر «غازی عِینتاب» ترکیه به آشپزخانه سرشار از غذا‌های منحصر به فرد شهرت دارد. از جمله آن‌ها غذایی خاص به نام «چاغلا آشی» است که از چغاله بادام و گوشت تهیه می‌شود. همراه با آغاز فصل بهار و ظاهر شدن بادام‌های سبز روی درختان، اهالی غازی عِینتاب این فرصت را مغتنم شمرده و غذای متناسب با این فصل را آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چغاله بادام میوه درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبزرنگ و پوشیده از کرک ظریفی می‌باشد. در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.

«محمدعلی دوراک» سرآشپز ترکیه‌ای می‌گوید این غذا در آغاز بهار طبخ می‌شود و قبل از سِفت شدن بادام‌ها به مدت یکماه طبخ می‌شود. او می‌گوید مغز آبکی وسفید را از پوست سبز چغاله بادام جدا می‌کنیم و پوست سبز را می‌جوشانیم و سپس با گوشت و نخود می‌پزیم و در آخر به آن ماست اضافه می‌کنیم، او می‌گوید برخی به جای ماست، سس را ترجیح می‌دهند. پس از جا افتادن غذا نیز به آن زعفران اضافه می‌کنند.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم

 زهرا زاهدی مربی آشپزیمرمرحله به مرحله طرز تهیه  غذای هندی چوله پالک را آموزش داده است.

نخود پخته ۲ لیوان، پوره اسفناج پخته  ا لیوان، پوره گوجه فرنگی  ۱/۲ لیوان، روغن   ۵ ق غ، آب   ۱ لیوان، پیاز   ۱ عدد، سیر  ۳ حبه، زنجبیل  ۱ ق چ، پودر زیره  ۱ ق چ، فلفل قرمز   ۱ ق چ، زرد چوبه   ۱ ق چ، آبلیموی تازه و نمک  به میزان لازم وبرای تهیه این غذا استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آفلاتوکسین چیست؟ سمی خطرناک در آجیل با ...
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند