Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سالانه هزاران نفر از مهاجران غیر قانونی از آمریکای مرکزی در مرز مشترک مکزیک و آمریکا دستگیر می‌شوند که خود نشان از حجم بالای قاچاق انسان دارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از نگرانی‌های خاص سیاستگذاران آن است که احتمال می‌رود سهم قابل توجهی از هزینه‌هایی که مهاجران به قاچاقچیان پرداخت می‌کنند به جیب سازمان‌های جنایی فراملی TCOs سرازیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان‌ها از قاچاق مهاجران از آمریکای مرکزی و عبور از مرز مشترک آمریکا و مکزیک ذینفع بوده که این امر تهدیدی بالقوه برای امنیت آمریکا به شمار می‌آید.
به گزارش اندیشکده رند، در واقع این سازمان‌ها می‌توانند در ایجاد، همکاری و شکل گیری شبکه‌های قاچاق انسان، سوء استفاده و آسیب رساندن به قربانیان این صنعت کمک کنند. علاوه بر آن، سازمان‌های مربوطه می‌توانند قوانین در ایالات مرزی آمریکا و کشور‌هایی که در امتداد مسیر ترانزیتی وجود دارند را به چالش کشیده و همچنین اعتماد به قوانین مهاجرت آمریکا را متزلزل کنند.     تا به امروز، وزارت امنیت ملی آمریکا و جامعه سیاستگذاران بزرگ فاقد شواهدی در خصوص توزیع مخارج مهاجران و ویژگی‌های قاچاقچیان است.
به منظور پر کردن خلاء اطلاعاتی، مرکز تحلیل عملیات امنیت ملی آمریکا که مرکز تحقیق و توسعه فدرال که توسط اندیشکده رند اداره می‌شود، مطالعه‌ای انجام داده تا بر اساس آن از چگونگی شرکت سازمان‌های جنایی فراملی و سایر بازیگران آن که در قاچاق انسان در امتداد مسیری که مهاجران از آمریکای مرکزی به ویژه گواتمالا، هندوراس و السالوادور به داخل خاک آمریکا را راه پیدا می‌کنند دریابد.
افراد بسیاری در صنعت قاچاق انسان و عبور غیر قانونی مهاجران از آمریکای مرکزی به داخل آمریکا نقش دارند. این قاچاقچیان در شبکه‌های شرکت‌های مستقل یا گروه‌های هدفمند که غیر مشهور و یا تقریبا رسمی هستند فعالیت می‌کنند. این در حالی است که تنها برخی از این شبکه‌های قاچاق انسان می‌توانند تعریف قانونی که از سوی سازمان جنایی فراملی ارائه می‌شود را برآورده کنند.       قاچاقچیان معمولا بین سطوح حرکت می‌کنند و یا می‌توانند بر اساس طیف آن‌ها بیش از یک سطح را تحت پوشش خود قرار دهند. علاوه بر آن قاچاقچیان خدمات گسترده‌ای را به مهاجران غیر قانونی ارائه می‌دهند. یکی از این خدمات «پرداخت پس از عبور از مرز» که این خدمات توسط افراد یا گروه‌های مختلفی در طول مسیر ارائه می‌شود.   افرادی که در شبکه‌های قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر شرکت می‌کنند فعالیت‌های مشابه دارند و خدمات حمل و نقل غیر قانونی در سراسر مرز‌های بین المللی ارائه می‌دهند. این در حالی است که محققان شواهد کمی از سازمان‌های جنایی فراملی که در قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند پیدا کردند که مشارکت مستقیم در قاچاق انسان داشته باشند.
اکثر فعالیت‌های سازمان‌های TCO و درآمد‌های بدست آمده را نمی‌توان از سایر افرادی که در شبکه‌های قاچاق انسان مشارکت دارند را جدا کرد.
برآورد‌های اولیه محققان از درآمد‌های کسب شده در سال ۲۰۱۷ درحدود ۲۰۰ میلیون دلار تا ۲.۳ میلیارد دلار گزارش شده است.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکای مرکزی قاچاق انسان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد

استاندار سمنان با بیان اینکه موضوع احتکار به‌هیچ‌عنوان پسندیده نیست و قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد، گفت: با کسی در سطح استان در این زمینه تعارف نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازدید‌ها و نظارت بر انبارها در این بخش برای جلوگیری از احتکار با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

وی درباره لزوم مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا به دلیل سودآوری بالا، زمینه و بستر ایجاد رقابت در بین تولیدات کالاهای داخلی برای ارتقاء کیفیت را از بین خواهد برد‌.

وی از برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز استان قدردانی کرد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر 95 جلسه در سطح استان تشکیل و مصوبات نیز اجرایی شده است.

استاندار سمنان گفت: کالا و ارز قاچاق شده بدون پرداخت مالیات و عوارض در مدت‌زمان کوتاه در بازار عرضه‌شده و سودآوری بسیاری دارد، لذا این موارد افراد سودجو را به قاچاق سوق می‌دهد.

هاشمی گفت: اشباع کالاهای بی‌کیفیت قاچاق در سطح بازار، عرصه رقابت در بین تولیدات و کالاهای داخلی را از بین می‌برد.

وی با اشاره به آسیب‌های مهم قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد.

استاندار سمنان از قاچاق سوخت به‌عنوان نوعی دیگر از قاچاق نام برد و گفت: این نوع قاچاق نیز به دلیل سودآوری مورد توجه است.

هاشمی گفت: جلسات قاچاق کالا و ارز برای کشف و جلوگیری از وقوع این مهم باید به‌صورت مستمر و پرقدرت برگزار شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد