Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلال میرزایی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت قیمت بنزین گفت: به احتمال زیاد سهمیه تعیین شده برای یک  ماه  60 لیتر برای هر خودرو خواهد بود و بیشتر از 60 لیتر، با قیمت آزاد محاسبه می شود.

وی افزود: احتمال می رود که قیمت بنزین تا 60 لیتر با 1000 تومان و بیشتر از آن با قیمت بین 1500 تا 2500 تومان عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی ادامه داد: تجدیدنظر در قیمت ها تصمیم کمیسیون انرژی نیست بلکه سران سه قوه، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در شورایعالی اقتصادی است که به یک جمع بندی رسیدند.

مصرف بی‌رویه بنزین و قاچاق چالش های اساسی فرآورده های نفتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف بی‌رویه بنزین و قاچاق 2 چالش اساسی در خصوص فرآورده های نفتی است که با واقعی شدن قیمت بنزین این موارد تا حد زیادی رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 94 روزانه حدودا 5 میلیون لیتر قاچاق صورت می گرفته ولی الان به 20میلیون لیتر در روز رسیده است. مصرف بنزین نیز از 60 میلیون لیتر در روز به 100 میلیون لیتر رسیده است که این حجم از مصرف، مصرف بی‌رویه است.

ارائه سوبسید برای مصرف بنزین صحیح نیست

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بحث  هدر رفت منابع را عنوان کرد و گفت: برخی از کشورها برای تولید و ساخت زیربناهای آموزشی، امنیت پایدار، مقابله با آسیب های اجتماعی و از این قبیل مسائل سوبسید می دهند ولی متاسفانه در کشور ما  برای مصرف سوخت سوبسید داده می شود.

وی افزود: برای حفظ اعتماد مردم صرفا اکتفا به اصلاحات قیمتی، کفایت نمی کند و جوابگو نخواهد بود. اصلاح مصرف بنزین با خودروهای موجود در بازار بی نتیجه خواهد ماند و مصرف کاهش چشمگیری نخواهد داشت بنابراین دولت بایستی اجازه دهد واردات خودروهای کم مصرف مجددا از سر گرفته شوند.

میرزایی اظهار کرد: قیمت خودروهای کم مصرف بالاست دولت باید با اجازه ورود خودروهای دست دوم، آن دسته از خودروهایی که 5-6 سال از تولیدشان گذشته و مناسب طبقه متوسط جامعه است وارد کشور شود زیرا اگر ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرویی کشور به این روال باشند نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

واردات خودروهای کم مصرف باید از سر گرفته شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر واردات خودرو از سر گرفته شود خودروسازان به تکاپو خواهند افتاد و کیفیت خودروهای خود را بالا برده و به سمت دانش فنی می روند.

میرزایی تاکید کرد: زمانیکه که خودروسازان خودروها را برای یکسال آینده پیش فروش می کنند دیگر دغدغه‌ای برای اینکه خود را با بازار رقابتی تطبیق دهد ندارند پس بنابراین باید خودروسازی داخلی به بازار رقابتی تبدیل شود.

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین دولت فرآورده های نفتی قاچاق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد

 طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد.

به گزارش تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان