Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-04@03:44:34 GMT

دستگیری سارقان کابل‌های برق در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۸۲۲

سرهنگ فرد از دستگیری ۲ سارق کابل‌های برق در محدوده خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شریان نیوز، سرهنگ داوود فرد جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: اولین روز‌های بهمن ماه سال پیش، پرونده‌ای مبنی بر سرقت از پست‌های اداره برق در محدوده «خلیج فارس» برای رسیدگی از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از وصول پرونده به اداره هفدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات مقدماتی با بررسی سوابق پرونده‌های مشابه سرقت از پست‌های اداره برق با یک باند حرفه‌ای مواجه شدند که با مراجعه کارآگاهان پلیس به محل‌های سرقت و بررسی تصاویر متعدد دوربین‌های مداربسته یک دستگاه خودروی سواری شناسایی شد و در نهایت پلاک خودروی مذکور شناسایی و مالک آن که فرزاد ۳۵ ساله بود، شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی در ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مخفیگاهش واقع در محدوده نعمت آباد دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ فرد تصریح کرد: در تحقیقات اولیه از فرزاد، وی منکر هرگونه سرقت شد که با بررسی سوابق کیفری مشخص شد وی دارای سابقه سرقت از اماکن است که با ارائه دلایل و شواهد موجود پرونده به جرم خود اعتراف و ضمن قبولی سرقت اعلام کرد سرقت‌ها را به اتفاق همدستش بنام پرویز  ۴۰ که فردی  ساله انجام داده است.

بیشتر بخوانید:دستگیری سارقان سیم و کابل برق کمتر از ۲۴ ساعت در دشتستان

وی افزود: در ادامه تحقیقات دستگیری پرویز در دستور کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه دار حرفه‌ای در امر سرقت اماکن است که با اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده جوادیه راه آهن شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی او نیز در هشتمین روز از اردیبهشت ماه امسال طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: پرویز در اعترافات خود مدعی د که بیشترین سرقت‌ها را در محدوده‌های جنوب شهر و در ساعات ۵ تا ۶ صبح انجام می‌داده که پس از سرقت، اموال را به منطقه خلازیر برده و به قیمت نازلی می‌فروخته است.

وی افزود: متهمان تا کنون به بیش از ۸۰ فقره سرقت از پست‌های اداره برق به ارزش بیش ۳۵۰ میلیون تومان اعتراف کرده و در حال حاضر هر ۲ با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۸ تهران، برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

سرهنگ فرد خاطرنشان کرد: با توجه به این که سارقان اکثر اوقات در سحرگاه اقدام به سرقت از پست‌های اداره برق می‌کردند، لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده افرادی که در قالب مامور اداره برق در این ساعات مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالرضا رخشان امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل بر اثر تیرخوردگی فردی جوان در شهر خرم‌آباد، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه‌به نامشخص بودن قاتل، مأموران پس از انجام تحقیقات و اقدامات شبانه‌روزی پلیس قاتل را شناسایی، با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی قاتل به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

رئیس پلیس آگاهی لرستان، بیان داشت: متهم پس از اعتراف به قتل، علت و انگیزه را اختلافات خانوادگی بیان داشت.

سرهنگ رخشان، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095043

دیگر خبرها

  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان