Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:07:40 GMT

واکنش ایران به تحولات ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۸۵۵

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه تحولات جاری ونزوئلا را با دقت دنبال می کنیم، گفت: آشوب و هرج و مرج به هیچ وجه نمی تواند راه حل اختلافات سیاسی در این کشور باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید عباس موسوی با اشاره به اینکه تحولات جاری ونزوئلا را با دقت دنبال می‌کنیم، گفت: آشوب و هرج و مرج به هیچ وجه نمی‌تواند راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین راه، برقراری گفت وگو و ایجاد سازوکارهای لازم بین همه طرف‌ها برای حل مشکلات مردم توسط نیروهای وفادار به توسعه و رفاه این کشور تحت هدایت دولت قانونی ونزوئلا است.

شایان ذکر است که به دنبال اقدام نظامیان وابسته به خوان گوآیدو (سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) برای کودتا در ونزوئلا، طرفداران دولت قانونی و منتخب در این کشور از طیف گسترده‌ای از هواداران خود خواستند برای مخالفت با این اقدام مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

مخالفان شورشیان نیز برای حمایت از اقدام نظامی علیه دولت نیکولاس مادورو به اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» فراخوانده شدند.

اقدام برای کودتا از ساعاتی پیش آغاز شده و خوآن گوایدو با انتشار ویدئویی در کنار نظامیان در اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» از این کودتا حمایت کرده است.‌

یوسدادو کابلو رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا هم از طرفداران دولت خواسته تا در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

ارتش برای مقابله با تجمع مخالفان بر روی پل «آلتامیرا» که در میان آنها «لئوپولدو لوپز» از سران شورشیان مخالف دولت و رئیس حزب اراده عمومی نیز حضور دارد، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: موسوی سخنگوی وزارت خارجه ونزوئلا تحولات کودتا هرج و مرج روز ملی خلیج فارس ونزوئلا انتخابات اندونزی آزادراه تهران شمال بازداشت محسن فروزان خوان گوایدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست

به گزارش "ورزش سه"، روابط نه چندان خوب گواردیولا با کانسلو باعث شد که این بازیکن به دنبال ترک منچستر سیتی باشد و در ساعات پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته با امضای قراردادی قرضی از این باشگاه به بارسلونا پیوست.

این بازیکن خیلی زود توانست خودش را در ترکیب بارسلونا ثابت کند و به یکی از ستاره‌ها و مهره‌های کلیدی ژاوی در طول فصل تبدیل شد، اما شرایط در ادامه به همین شکل برای او پیش نرفت و اشتباهات و افتی که در عملکردش داشت  فشارها را روی او افزایش داد و باعث شد که محبوبیتش را بین هواداران این تیم هم از دست بدهد.

دو اشتباه مهلک این ستاره پرتغالی در دیدار برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان و همچنین در بازی مقابل رئال مادرید در لالیگا که منجر به باز شدن دروازه بارسلونا شد باعث شد که صحبت درباره بازگشت او به منچسترسیتی در پایان فصل به صورت جدی مطرح شود.

این در حالی است که تا چند هفته پیش گفته می‌شد که مدیران بارسا به دنبال دائمی کردن قرارداد او یا تمدید قرارداد قرضی‌اش به مدت یک فصل دیگر هستند. گواردیولا در پاسخ به سوالی درباره بازگشت او به سیتی در تابستان پیش رو گفت: «هنوز حرفی درباره کانسلو نزدیم و همه چیز در پایان فصل مشخص خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟