Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:08:33 GMT

13 هکتار باغ در موقوفات خراسان جنوبی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۸۹۱

13 هکتار باغ در موقوفات خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 13 هکتار باغ در اراضی موقوفه استان سال گذشته زیر کشت پسته و عناب قرار گرفت.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 10 هکتار در شهرستان خوسف زیرکشت نهال پسته رفت که پنج هکتار آن در روستای علی آباد و پنچ هکتار در روستای کاخک واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 1.5 هکتار باغ پسته نیز در اراضی موقوفه شهرستان بیرجند و 1.5 هکتار باغ پسته در اراضی موقوفه روستای اکبرآباد خوسف کاشته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به کاشت 10 هکتار گندم در اراضی موقوفه شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته سه هکتار نیز در اراضی وقفی شهرستان بیرجند زیر کشت یونجه قرار گرفته است.
وی یادآور شد: افزایش بهره وری و ایجاد درآمد یکی از اهداف مهمی است که در راستای احیا، عمران و آبادانی موقوفات دنبال می شود.
بخشی پور ادامه داد: چندین طرح عمرانی در رقبات مستعد سرمایه گذاری و اراضی موقوفه با کاربری تجاری، مسکونی و کارگاهی سال گذشته اجرایی شد.
وی از احداث ساختمان تجاری و کارگاهی به متراژ 2 هزار و 52 متر مربع در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: این پروژه با حجم سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد ریال احداث شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین ساختمان تجاری در شهرستان بیرجند به متراژ 550 متر مربع با حجم سرمایه گذاری بیش از 6 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی با اشاره به احداث ساختمان تجاری مسکونی در شهر خضری یادآور شد: برای این پروژه به متراژ 788 متر مربع بیش از هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
حجت الاسلام بخشی پور از احداث 2 باب مغازه تجاری به متراژ 75 متر مربع در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری نیز بیش از 2 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: ساختمان تجاری و اقامتی واقع در شهرستان سرایان با حجم سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد ریال سال گذشته احداث شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار پروژه های مذکور از محل درآمد موقوفات مربوطه تامین می شود که برای بعضی پروژه ها با توجه به کسری اعتبار، از سازمان اوقاف و امور خیریه تسهیلات دریافت شده است.
وی گفت: سرمایه گذاری در اراضی با کاربری گردشگری و مشارکت بخش خصوصی برای افزایش درآمد و بهره وری موقوفات نیز انجام شده که احیا، مرمت، نوسازی و تجهیز مجموعه تفریحی و گردشگری باغ و عمارت شوکت آباد، احداث مجموعه تفریحی و گردشگری استخر شوکت آباد، احیا، مرمت، نوسازی و تجهیز کاروانسرای چاه گنبد طبس و کاروانسرای اصفاک بشرویه از جمله این پروژه ها است.
تاکنون بیش از 9 هزار موقوفه و 23 هزار و 400 رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است. همچنین 96 بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی، مذهبی در استان وجود دارد.
9893 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف موقوفه سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی