Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@01:46:36 GMT

تجملاتی که دم‌بخت‌ها را حسرت به دل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۴۲۴۹

تجملاتی که دم‌بخت‌ها را حسرت به دل می‌کند

به گزارش جهان نيوز، برای اینکه به تعریفی درست و صحیح از فرهنگ ازدواج برسیم و ازدواج کردن را برای خود آسان و ساده کنیم، باید پیرو فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی باشیم و مراسم ازدواج خود را با صرف هزینه‌ای اندک و به شیوه‌ای ساده و به دور از هرگونه تجمل و مدگرایی‌های رایج برگزار کنیم. آنگاه پس از مدتی خواهید دید که دیدگاه و نگرش شما نسبت به ازدواج به کلی تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر نگرش و عقیده خود را نسبت به رسوم رایج در مورد ازدواج کمی تغییر دهیم همه مسائلی را که تاکنون در مورد ازدواج سخت و دشوار می‌پنداشتیم، تا حد زیادی برایمان ساده و آسان خواهد شد. در واقع همه چیز به نوع نگاه ما به مقوله ازدواج برمی‌گردد. اگر علت ازدواج ما با همسر مورد نظرمان، تنها به دلیل عشق و علاقه فراوان و پیروی از سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد، قطعاً دید و عقیده‌مان، نسبت به مسائل مربوط به ازدواج به کلی تغییر خواهد کرد.
بیایید این بازی رقابتی و چشم و هم‌چشمی با دوستان و فامیل را خاتمه دهید. اگر هم قصد دارید رقابتی را با اقوام و آشنایان خود به وجود بیاورید، سعی کنید رقابت شما، بر سر ساده‌زیستی و ساده‌اندیشی نسبت به آداب و رسوم ازدواج و ترویج فرهنگی صحیح و اسلامی از ازدواج، در میان اقوام خود باشد.
تنها با پیروی از سبک زندگی اسلامی و شیوه و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، می‌توانید هم در زندگی و هم در آخرت از سعادت حقیقی بهره‌مند شوید. انسان اگر در تمام مراحل زندگی خود تنها بر قدرت خدا و لطف و رحمت او توکل کند، هیچ‌گاه در زندگی خود تسلیم مشکلات و بحران‌های متعدد نخواهد شد. انسانی که سرمایه‌اش تنها امید به خداوند متعال باشد و تنها پشتیبانش او باشد، هیچ‌گاه پس از به وجود آمدن یک چالش و بحران، مأیوس و ناامید نخواهد شد.

انسان نباید به بهانه مشکلات اقتصادی و یا به دلیل نداشتن سرمایه‌ای کلان از ازدواج کردن و تشکیل خانواده چشم‌پوشی کند.
من به همه مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند. بعضی‌ها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریه‌های گران و جهیزیه‌های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند... خانواده پسر‌ها توقع جهیزیه‌های سنگین بکنند؟ خانواده دختر‌ها برای چشم و هم‌چشمی دیگران جهیزیه‌ها را و تشریفات را و مجالس عقد و عروسی را رنگین‌تر بکنند؟ چرا؟ اثر این را می‌دانید چیست؟ اثر این کار‌ها این است که دختر‌ها و پسر‌ها بدون ازدواج در خانه‌ها می‌مانند، کسی جرئت نمی‌کند به ازدواج نزدیک شود...
مگر کسانی که با تجمل عروس و داماد می‌شوند خوشبخت‌ترند؟ چه کسی می‌تواند چنین چیزی را ادعا کند؟ این کار‌ها جز اینکه یک عده جوان را، یک عده دختر را حسرت به دل کند و زندگی را بر این‌ها تلخ نماید، اگر نتوانستند آن جور آن‌ها هم عروسی بگیرند تا ابد حسرت به دل بمانند یا اصلاً نتوانند عروسی بگیرند. چیز دیگری نیست... تا آمدند دخترش را بگیرند، چون دستش خالی است، این دختر بماند توی خانه. این پسر دانشجو یا کارگر یا کاسب ضعیف، همین طور غیرمتأهل بماند...
من گمان می‌کنم آن کسانی که با مجالس و محافل سنگین، کار را بر دیگران مشکل می‌کنند، حسابشان پیش خدا خیلی سخت است. نمی‌شود بگویند که آقا ما پول داریم، می‌خواهیم بکنیم، چون داریم. این از آن حرف‌های غلطِ روزگار است. داریم که دلیل نشد. انسان وقتی «دارد»، کاری بکند که دیگران نتوانند هیچ اقدامی بکنند، این درست است؟ جوان‌ها جرئت نکنند بروند طرف ازدواج. نباید کاری بشود افرادی که نمی‌توانند، افرادی که دلشان نمی‌خواهد، خلاف فکرشان هست، خلاف نیتشان هست، نتوانند ازدواج کنند...

منبع: جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد