Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@07:20:24 GMT

15 مجتمع آبرسانی در روستا های استان اردبیل احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۴۲۷۲

15 مجتمع آبرسانی در روستا های استان اردبیل احداث می شود

آرام حلیم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث این مجتمع های آبرسانی 290روستا از آب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد .
وی اضافه کرد: اگر مشکل آب آشامیدنی روستاها برطرف شود علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات روستاییان حل می شود مهاجرت معکوس به مناطق روستایی نیز سرعت خواهد شد.
وی بهره مندی 73 درصدی روستاها از آب آشامیدنی ،احداث 122 کیلومتر راه روستایی و گاز رسانی به 470 روستای استان در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان، آموزش های کاربردی با هدف تولید، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال، ساماندهی انواع سرمایه ها ، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها، توسعه تولیدات کشاورزی، تبدیلی ،صنعتی ،گردشگری و خدماتی، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت ، بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم جهت توسعه روستایی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حلیم با اشاره به شناسایی کسب و کار در حوزه روستایی افزود: طرح های دانش بنیان در روستاهای این استان شناسایی شده و در صورت تحقق، فرصت های شغلی در روستاها از حالت سنتی به صنعتی تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: برای اشتغالزایی روستایی در حوزه دانش بنیان اولین رویداد شتاب (شناسایی ایده های کسب و کار در حوزه روستایی) در اردبیل برگزار می شود که زمینه و بستر خوبی برای اشتغال روستایی را فراهم می آورد.
حلیم بیان کرد: دولت تدبیر وامید در نظر دارد مهاجرت معکوس در روستاها را با اشتغالزایی و رونق تولید در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری و فناوری تحقق بخشد و شناسایی ایده های برتر در حوزه دانش بنیان در روستاها ضمن اینکه جلوی مهاجرت را می گیرد بلکه باعث مهاجرت معکوس نیز خواهد شد.
او به طرح های درآمدزایی دهیاری ها در استان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های درآمدزایی دهیاری ها فقط به دهیاری هایی که توان مالی و مدیریتی فعالیت های اقتصادی در اشتغالزایی روستایی را دارند اختصاص داده می شود.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 859 روستا سکونت دارند.
تاکنون 871 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی و مجوز ایجاد 37 دهیاری جدید هم صادر شده است.
/6016/7110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل شاخص کسب و کار کشاورزی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است