Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با اشاره به جلسه با خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان با این محوریت برای استان‌ها در نظر گرفته شد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در مراسم اهدای 10 هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان و بهره‌برداری از یک هزار و 886 طرح اشتغال‌زایی و 423 پروژه عمرانی برکت خوزستان  اظهار داشت: نخستین بار است که بعد از هشت سال دفاع مقدس شاهد چنین گستردگی بحران بودیم اما ملت ایران یکپارچه و همدل به پا خواستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگرانی متخصصین اجتماعی از سرمایه اجتماعی کشور، بیان کرد: آنها اعتقاد داشتند که سرمایه اجتماعی روند کاهشی یا در حال خدشه‌دار شدن است اما در سیل اخیر مسئله‌ای برخلاف این امر نمایش داده شد.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور جهادی و خودجوش مردم اقشار مختلف از یک طلبه تا نیروی جوان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، خاطرنشان کرد: همه در خلق حماسه عظیم در مقابل سیل نقش ایفا کردند و این سرمایه اجتماعی برای کشور بسیار حائیز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش به‌سزای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مسأله سیل اخیر، افزود: این ستاد ابتدا یک قرارگاه مرکزی و 14 پایگاه در سطح استان خوزستان تشکیل و در بخش‌های مختلف کمک‌رسانی کرد اما در مرحله بعد از سیل نیز تنها نگذاشته و با پشتیبانی‌های خود سبب به حداقل رسیدن عوارض بعد از سیل شده است.

شریعتی با اشاره به ضرورت مراقبت و هشیاری در زمینه مسائل و عوارض بعد از بحران خاطرنشان کرد: با پشتیبانی از مردم سیل‌زده باید مانع از احساس سرشکستگی و بی‌کسی بودن کرد و دولت نیز با مصوبات در زمینه پرداخت خسارت کشاورزان، جبران کالاهای اساسی و دیگر موارد در کنار آنها است.

اهواز| امدادرسانی هوایی به آسیب‌دیدگان از سیل‌ خوزستان + فیلماهواز| صراخیه روستایی که همچنان زیر آب مانده است + فیلماهواز|میزان آب در آبادان، خرمشهر و شادگان رو به افزایش است

استاندار خوزستان با تأکید بر پیش‌قدم شدن دستگاه‌های مختلف در پشتیبانی از مردم مناطق سیل‌زده اظهار داشت: براساس گزارش اتاق اصناف، کمترین کمک به مبلغ 1400 تومان و بیشترین کمک نیز در قالب مبلغ چند صد میلیونی است.

وی با اشاره به جلسه با خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، گفت: 210 میلیارد تومان با این محوریت برای استان‌ها در نظر گرفته شد.

شریعتی به کمک‌رسانی‌های گسترده مردم سراسر کشور به سیل‌زدگان اشاره و عنوان کرد: سازمان صلیب سرخ جهانی از اینکه که این همه کمک برای سیل‌زدگان در پروتکل‌های جهانی آنها نیست، اعتراض کرده‌اند و اعلام کردیم که دولت و نظام بر حمایت و پشتیبانی از سیل‌زدگان تصمیم گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم مراسم اهدای 10 هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان و بهره‌برداری از یک هزار و 886 طرح اشتغال‌زایی و 423 پروژه عمرانی برکت خوزستان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جمعی از مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان شامل یخچال، قالی و تعدادی وسایل آشپزخانه به ارزش 50 میلیون ریال است که رسما از امروز بین خانواده‌های آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه خبر داد.

سیدرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان با تمام توان در حال شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل هستیم تا بتوانیم آن‌ها را به مدرسه بازگردانیم، گفت: اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان ارائه کرد و نیاز به تحقیق بیشتر است، زیرا مثلاً برخی اسامی را که به‌عنوان افراد بازمانده از تحصیل اعلام می‌کنند، پس ازبررسی تیم‌های مختلف معلوم می‌شود آنها ازدواج کرده‌اند و فرزند دارند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش اعتقاد دارد ما باید افراد بازمانده از تحصیلات را به مدارس برگردانیم، زیرا برنگشتن کودکان به مدارس باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت فرزندان در سنین پیش‌دبستان و دبستان، گفت: دوران ابتدایی مهمترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت فرزند است. اگر ما از این دوران غافل شویم و کودکان دچار آسیب شوند، جبران آن در مقاطع دبیرستان و دانشگاه سخت خواهد شد، زیرا شخصیت آنها شکل گرفته است.

نظری از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل گلستانی در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: ما اگر در کودکستان‌ها و دبستان‌ها اوج سرمایه‌گذاری‌ها را روی تعلیم و تربیت فرزندان انجام دهیم، در آینده زندان‌های ما خالی از مجرم خواهد شد.

وی اظهار کرد: باز ماندن کودکان از تحصیل دلایل متفاوتی دارد، دلایلی مانند فقر مالی، مشکلات فرهنگی، فقر اقتصادی، طلاق و اعتیاد والدین از مهمترین دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: وزارت کشور و آموزش و پرورش دو دستگاه متولی برای بازگرداندن کودکان به تحصیلند.

نظری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها، کودکان بازمانده از تحصیل را در روستاهای گلستان را شناسایی می‌کنیم، گفت: گروهی از معلمان جهادی پای کارند و با برگزاری کلاس‌های جبرانی در ساعت غیر از مدارس به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا گلستان را یک استان علمی در کشور کنیم و این اتفاق در حال وقوع است، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گلستان جزو ۱۱ استان برتر کشور در کسب رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور بود و نزدیک به ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پذیرفته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است