Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش دوشنبه ۲۹ آوریل پس از ۵ سال در ویدیو جدید ۱۸ دقیقه‌ای بار دیگر ظاهر شد، در حالی که اسلحه‌اش پشت سرش بر دیوار تیکه داده بود. سلاح البغدادی از نوع همان سلاحی است که رهبران گروه‌های مسلح «تروریست» در پیام‌های ویدیویی‌شان، پشت سر خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده این سلاح را پشت سر خود می‌گذاشت، پس از او ابو مصعب الزرقاوی رهبر گروه دولت اسلامی عراق و پس از او نیز ایمن الظواهری رهبر کنونی القاعده. تا کنون البغدادی آخرین رهبر یک گروه «تروریست» است که تصویر خود را به این سلاح زینت می‌بخشد.

نوع سلاح چیست؟

این سلاح AK-۴۷ یا همان «کرینکوف» است؛ اسلحه مشهور روسی که نوع پیشرفته‌ای از کلاشنیکوف به شمار می‌آید. این اسلحه در سال ۱۹۷۴ به طور رسمی توسط نیرو‌های ارتش روسیه در افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.

این سلاح آزمایش خود را به خوبی پس داده و کاشناسان آمریکایی نیز بر دقت و کاربردی بودنش گواهی داده‌اند.

شهرت این سلاح پس از کاربرد آن توسط اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده بیشتر شد. بن لادن آن را از یکی از افسران روس که به اسارت نیرو‌های القاعده درآمده بود، به دست آورد.

اسلحه‌ای به لقب «بن لادن»

از سویی سرمد البیاتی تحلیل‌گر نظامی به «العربیه. نت» گفت که این سلاح در عراق با نام «بن لادن» شهرت دارد. او تاکید کرد که این نام میان تاجران اسلحه در عراق شهرت دارد. دلیل این شهرت دیدن شدن این سلاح در اکثر ویدیو‌های بن لادن است.

البیاتی گفت که قرار دادن این سلاح پشت سر رهبران القاعده و گروه‌هایی که با آن ارتباط دارند، یادآورد شکست روس‌ها و کنترل افغانستان و پاکستان توسط «مجاهدین» است.

او افزود: «ساخت این نوع اسلحه به دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق باز می‌گردد به ویژه در دهه‌های شصت و هفتاد قرن گذشته که دوره شکوفایی صنعت اسلحه سازی بود».

منبع:العربیه

انتهای پیام/

اسلحه محبوب رهبران گروه‌های «تروریستی» را بشناسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروریسم داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا