Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:11:43 GMT

پیش‌بینی پایان هفته‌ای گرم و آغاز هفته‌ای خُنک‌تر

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۴۹۰۴

پیش‌بینی پایان هفته‌ای گرم و آغاز هفته‌ای خُنک‌تر

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد تا روز جمعه (13 اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما بین 2 تا 3 درجه رخ خواهد داد اما از شنبه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

«کبری رفیعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از روز شنبه (14 اردیبهشت ) با ورود سامانه پرفشار بر روی دریای خزر شاهد کاهش نسبی دما در مناطق سواحل شمالی دریای خزر و اردبیل خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت اما بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، زنجان، همدان و قزوین بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق رخ می دهد.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر فردا و جمعه در استان های لرستان، مرکزی و برخی از مناطق استان اصفهان این شرایط را خواهیم داشت و از بعدازظهر جمعه در شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردببل و زنجان رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.
رفیعی گفت: از بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه در سواحل شمالی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما را داریم اما به تدریج از روز شنبه با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر برای این مناطق به ویژه سواحل خزر و اردبیل کاهش نسبی دما خواهیم داشت. در دامنه های البرز مانند استان های البرز، قزوین و تهران نیز انتظار بارش داریم.
به گفته وی روز شنبه در دامنه های زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب کشور و بخش هایی از مرکز نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.
رفیعی اظهار داشت: همچنین طی روزهای آینده شاهد وزش بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی همراه است.

** آسمان تهران صاف تا کمی ابری
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است اما در بخش هایی از استان تهران، آسمان گاهی کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت 23 درجه بالای صفر و کمینه فردا صبح 14 درجه می شود، کمینه امروز صبح تهران 12 درجه بالای صفر بود.
رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 1 درجه بالای صفر و اهواز 35 به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند که بعد از آن، بندرعباس 33، بوشهر و کرمان 28 درجه بالای صفر دیگر مناطق گرم کشور بودند.
علمی** 9014** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته تا صبح پنجشنبه در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارندگی به ترتیب از کوهپایه در شرق اصفهان با ۱۲ میلیمتر، نجف‌آباد ۹ میلیمتر، فریدون‌شهر و دهق ۶ میلیمتر، کبوتر آباد ۵.۳ میلیمتر، شهر اصفهان ۴.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۴.۱ میلیمتر، مبارکه ۳.۳ میلیمتر، اردستان و اسلام آباد موگویی ۳.۱ میلیمتر، داران و دهاقان ۲.۸ میلیمتر، خوانسار و گلپایگان ۲.۲ میلیمتر و میمه ۲ میلیمتر بوده است.

وی به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا (جمعه) در سطح استان اشاره کرد و افزود: آسمان بیشتر مناطق استان امروز به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردا بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبارهای پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6095169

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان