Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا در دیدار با مقامات پاکستانی اظهار داشت: واشنگتن مدرکی ندارد که نشان دهد، هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا در پاسخ به اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر استفاده هند از خاک افغانستان برای ایجاد ناامنی در پاکستان گفت که واشنگتن مدرکی در تایید این ادعا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «ای.ان.آی»، این دیپلمات آمریکایی که به عنوان بخشی از هیئت به رهبری «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به پاکستان سفر کرده همچنین تاکید کرد که واشنگتن هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمایت آژانس‌های اطلاعاتی هند و افغانستان از «جنبش حمایت از پشتون‌ها» در پاکستان ندارد.

روز گذشته ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان دستگاه اطلاعاتی هند را به حمایت مالی جنبش حمایت از پشتون‌ها (پی.تی.ام) متهم کرد.

پی.تی.ام جنبشی جامعه پشتون مقیم پاکستان است که علیه نهادهای امنیتی پاکستان دست به اعتراضات مدنی می‌زنند.

ولز از کشورهای منطقه خواست تا ضمن احترام به تمامیت ارضی با یکدیگر برای دستیابی به صلح و توسعه اقتصادی در منطقه  همکاری کنند.

صلح افغانستان محور گفت‌وگوی «خلیلزاد» و «ولز» با مقامات پاکستانیروابط هند و افغانستان بهانه حمایت پاکستان از مخالفان دولت کابل استدیپلمات پاکستانی: اسلام‌آباد طرفدار برقراری امنیت در افغانستان نیست

پیش از این نیز افغانستان و هند بارها اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر وجود روابط پنهانی کابل و دهلی‌نو علیه اسلام‌آباد را تکذیب کرده‌اند.

دولت افغانستان در گذشته پیشنهاد داده بود که اگر پاکستان به دلیل روابط نزدیک هند با افغانستان از مخالفان مسلح دولت کابل حمایت می‌کند افغانستان نیز آماده است به نگرانی‌های پاکستان پاسخ دهد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان بستر دانشگاه های جهان از جمله آمریکا و اروپا بیش از یک هفته ی است که صحنه آزادی خواهی و عدالت خواهی در حمایت از غزه است. 

دانشجویان و استادان دانشگاه  در پایتخت مقاومت هم  همبستگی خودرا  باخیزش جهانی  و تجمعات دانشگاهیان آمریکا  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت برخوردهای خشن و غیر انسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا نشان دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست