Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه صنعت نفت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از دستاوردهای جدید خود از جمله دستگاه میکروسی‎اچ‎پی و دو نسل جدید از سیالات حفاری رونمایی می‎کند.

 

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، عزت‌الله کاظم‌زاده، رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت در توضیح این مطلب گفت: ارائه دستاوردهای جدید می‌تواند در حل مشکلات صنعت اثربخش و موثر باشد و ضمن صرفه‌جویی ارزی بسیار بالا برای کشور، در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این پردیس با توجه به توانمندی‌های موجود، اهداف دیگری هم در حوزه‌های مختلف در نظر دارد، افزود: ارائه خدمات فناورانه و پژوهش‌محور در حوزه‌های مختلف علوم زمین و مطالعات مخزن در دستور کار قرار گرفته است، زیرا در پژوهشکده علوم زمین، این مجموعه توانسته بزرگ‌ترین طرح پژوهشی کشور را که مطالعه سیستم‌های نفتی و حوضه‌های رسوبی خلیج‌فارس و دریای عمان است در سال ۹۷ به پایان برساند.

 

کاظم‌زاده به دستاوردهای متعدد پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با انباشت دانشی که در این پردیس وجود دارد، می‌توانیم در زمینه انجام مدل‌سازی سیستم‌های رسوبی، هیدروکربوری و حوضه‌های رسوبی در میدان‌های دیگر با شرکت‌های مختلف در ایام برگزاری نمایشگاه مذاکره کنیم.

 

وی افزود: پژوهشگاه در زمینه فناوری‌های پیشرفته ژئوفیزیک و ژئوشیمی مخزن، اکتشاف مخازن نامتعارف، اکتشاف بسترهای زغال‌سنگی حاوی گاز نیز تجارب ارزشمندی را در طول‌ سال‌ها فعالیت به‌دست آورده است که ایام نمایشگاه فرصت مغتنمی را برای تبادل نظر با صنعت و شرکت‌های عملیاتی، تولیدی و اکتشافی با هدف انجام پروژه‌های بزرگ فراهم خواهد کرد.

 

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: پردیس بالادستی از سال ۹۷ رویکرد جدیدی را آغاز کرده و آن، نگاه یکپارچه به مدیریت مخزن با رویکرد جدید و در نظر گرفتن همه دارایی‌های مخزن است که شامل مخزن، چاه و تاسیسات روسطحی می‌شود. این رویکرد افزون بر تولید بهینه و صیانتی از مخزن، به کاهش هزینه‌ها هم کمک خواهد کرد.

 

کاظم‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی در حوزه بالادست، شناخت چالش‌ها و مشکلات صنعت است، گفت: به‌طور حتم ارائه راهکارهای فناورانه و پژوهش‌محور در این زمینه حائز اهمیت است، از این رو نمایشگاه نفت تهران این زمینه را آماده خواهد کرد تا بتوانیم با شناخت مشکلات و چالش‌ها، راهکارهای مناسبی را به صنعت ارائه کنیم و امیدواریم با تعریف پرپوزال‌های جامع و اثربخش در سال جدید، پروژه‌های مناسبی را برای کشور عملیاتی کنیم.

 

وی به رونمایی از دو نسل جدید سیالات حفاری در ایام نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته پژوهشگاه در زمینه سیالات حفاری به دستاوردهای بسیار ارزشمندی دست یافته که این نسل جدید از سیالات می‌تواند صدماتی را که سیال در زمان حفاری به سازند وارد می‌کند کاهش دهد.

 

کاظم‌زاده افزود: با استفاده از نانومواد، نوع خاصی از سیالات حفاری را طراحی، تولید و تست میدانی کرده‌ایم که سبب افزایش روانکاری رشته‌های حفاری و سرانجام بالابردن بازدهی حفاری می‌شود.

 

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه این نمایشگاه به تقویت و تعامل بیشتر این سازمان با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و موسسه‌های پژوهشی با هدف هم‌افزایی و گسترش شبکه‌های فناوری کمک خواهد کرد، افزود: حضور شرکت‌های خصوصی و خارجی در نمایشگاه سبب می‌شود که بازار هدف ارائه فناوری‌ها و محصولات پژوهشی در حوزه بالادستی به کشورهای منطقه نیز گسترش یابد تا مشارکت گسترده‌تری در پروژه‌های بین‌المللی داشته باشیم.

 

کاظم‌زاده تصریح کرد: قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های مختلف که مذاکرات فنی آن در مراحل نهایی است، در نمایشگاه پیش‌رو منعقد خواهد شد و امیدواریم با انجام این قراردادها، شاهد اثربخشی نتایج پروژه‌ها در صنعت باشیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری