Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@15:21:11 GMT

پرداخت خسارت 100 ميلياردي به کشاورزان سيل زده

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۵۹۲۴

پرداخت خسارت 100 ميلياردي به کشاورزان سيل زده

خبرگزاري آريا- از 15 فروردين بازديد از مزارع آسيب ديده آغاز و تاکنون بيش از 100 ميليارد تومان براي جبران خسارت به 24 هزار و 269 کشاورز داراي بيمه پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، محمد ابراهيم حسن نژاد افزود: تاکنون 100 ميليارد تومان خسارت به بيش از 24 هزار مورد خسارت به کشاورزان، باغداران، دامداران، زنبور داران و آبزي پروران آسيب ديده از سيل اخير پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي حجم خسارت‌هاي وارد شده به اراضي زراعي تحت پوشش بيمه را حدود 153 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بيش از 32 هزار هکتار از باغات بيمه شده، از سيل اخير آسيب ديده اند.
حسن نژاد مجموع خسارت‌هاي وارد شده به بخش کشاورزي تحت پوشش بيمه را تا کنون 750 ميليارد تومان برآورد کرد و افزود: پرداخت‌ها همه روزه انجام مي‌شود و اميدواريم با تيم‌هايي که در مناطق مختلف کشور مستقر هستند و ارزيابي خسارت ها، ظرف يک ماه آينده، کل خسارت کشاورزان داراي بيمه، پرداخت شود.
قائم مقام صندوق بيمه کشاورزي با بيان اينکه بيشترين خسارت ناشي از سيل اخير به بخش محصولات زراعي وارد شده است گفت: محصولات باغي آسيب ديده نيز در رتبه دوم قرار دارند.
حسن نژاد با اشاره به اينکه بخش قابل توجهي از محصولات زراعي 100 درصد از بين رفته است افزود: در مورد محصولات باغي، سطح خسارتي که وارد شده، در خصوص کاهش محصولات و آسيب ديدگي است که اين‌ها بايد ارزيابي دقيق تري صورت گيرد و درصد باغاتي که آسيب ديده اند مشخص و به نسبت آسيب ديدگي، خسارت پرداخت شود.
وي تعداد کشاورزان بيمه شده را در استان‌هاي مختلف، متفاوت خواند و گفت: در استان خوزستان 40 درصد کشاورزان، تحت پوشش بيمه هستند و از 177 هزار هکتار اراضي کشاورزي اعم از بيمه شده و بيمه نشده که آسيب ديده اند، بيش از 65 هزار هکتار از اين اراضي در استان خوزستان و داراي بيمه کشاورزي هستند.
حسن نژاد با بيان اينکه بيشترين آسيب در خصوص محصولات زراعي، در استان خوزستان بوده است افزود: ارزيابي‌ها همچنان در حال انجام است.
وي بيمه کشاورزي را از نوع بيمه اموال اعلام کرد و گفت: متاسفانه نه فقط در کشور ما بلکه در دنيا، بيمه اموال کمتر مورد استقبال کشاورزان و مردم قرار مي‌گيرد.
حسن نژاد افزود: تنوع بخشي به گزينه‌هاي بيمه‌اي و تلاش براي اينکه کشاورزان، سطوح بيشتري را تحت پوشش بيمه قرار دهند از اولويت‌هاي کاري صندوق بيمه کشاورزي است.
وي فرهنگ سازي و اطلاع رساني تحت پوشش بيمه قرار دادن اراضي کشاورزي و باغي را ضروري دانست و افزود: در بحث بيمه محصولات کشاورزي، فراگيري بيمه نيز حائز اهميت است.
حسن نژاد گفت: بخشي از مناطقي که ريسک کمتري دارند، کشاورزان مايل به بيمه کردن اراضي خود نيستند و يا در بعضي از مناطق، ريسک با زمان طولاني اتفاق مي‌افتد و کشاورز ممکن است تصور کند که خطري اتفاق نمي‌افتد و محصولات خود را بيمه نکند.
وي با بيان اينکه مخاطرات اقليمي خيلي قابل پيش بيني نيستند افزود: در بخش کشاورزي، شدت خطرات بسيار بالاست و وقتي بروز کند آسيب‌هاي آن جدي است.
قائم مقام صندوق بيمه کشاورزي با بيان اينکه اين بيمه، يک بيمه حمايتي است اظهار داشت: بيمه کشاورزي به هيچ عنوان سود ده نيست و منافعي براي صندوق ندارد.
حسن نژاد بر تحت پوشش قرار دادن اراضي کشاورزي از سوي کشاورزان تاکيد کرد و گفت: بيش از چهار و نيم ميليون کشاورز در کشور مشغول به کار هستند که سالانه حدود 2 ميليون کشاورز، اراضي خود را بيمه مي‌کنند و دو و نيم ميليون کشاورز، تحت پوشش بيمه نيستند.

تا يک ماه آينده
پرداخت خسارات مابقي کشاورزان داراي بيمه
قائم مقام صندوق بيمه کشاورزي از پرداخت خسارات باقيمانده کشاورزان بيمه شده آسيب ديده از سيل اخير تا يک ماه آينده خبر داد.
محمد ابراهيم حسن نژاد در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: از 15 فرودين بازديد از مزارع آغاز شد و تاکنون بيش از صد ميليارد تومان خسارات به 24 هزار و 269 کشاورز داراي بيمه پرداخت شده است.
وي خسارات ناشي از سيل اخير به کشاورزان بيمه شده را حدود 750 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: بيشترين خسارت به محصولات زراعي وارد شده و محصولات باقي نيز در مرحله بعدي قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرداخت خسارت کشاورزان سيل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد