Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان فرانسه از یک دادگاه تجدیدنظر در این کشور خواست که استرداد یک مهندس ایرانی به آمریکا را که متهم به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران است، تایید کند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان فرانسه از یک دادگاه تجدید نظر در این کشور خواست تا با استرداد «جلال روح‌الله‌نژاد» ۴۱ ساله که در تاریخ ۱۳ بهمن سال گذشته در فرودگاه نیس فرانسه بازداشت شده بود، به آمریکا موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات دادگاه فرانسه، دو قاضی منطقه واشنگتن روح‌الله‌نژاد را به صادرات تجهیزات صنعتی حساس به ایران متهم کرده‌اند. این تجهیزات شامل سامانه‌های ضد پهپاد و نیز ماکروویوهای صنعتی است که گفته می‌شود مخفیانه به امارات متحده عربی ارسال شده بود.

مقامات آمریکا معتقدند که این تجهیزات را با انجام برخی تغییرات می‌توان در ساخت سلاح‌های دقیق به کار بست. روح‌الله‌نژاد مظنون به همکاری با شرکت «رایان رشدافزار» است که احتمال می‌رود با سپاه پاسداران در ارتباط باشد.

اگر این اتهامات ادعایی اثبات شود روح‌الله‌نژاد می‌تواند به حبس تا ۶۰ سال محکوم شود. وکلای وی اما همه این اتهامات را رد کرده و آن را در راستای کارزار واشنگتن برای قطع شریان‌های حیاتی اقتصاد ایران دانسته‌اند. وی فروردین ماه گفته بود که برای شرکت در یک کنفرانس به شهر نیس سفر کرده بود.

یکی از وکلای متهم به دادگاه «آکس اِن پروونس» گفته که آیا امکان دارد دادگاه فراموش کرده باشد که در حال حاضر چه شرایطی میان ایران و آمریکا حکمفرماست؟

در مقابل اما «سرگئی بوکوویتز» دادستان فرانسه تاکید کرده که این اتهامات با قوانین فرانسه نیز همخوانی دارد که به عبارتی دیگر هیچ مانع قانونی برای استرداد روح‌الله‌نژاد وجود ندارد.

دادگاه تجدیدنظر روز اول خرداد امسال رأی خود را صادر خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دادستان فرانسه مهندس ایرانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد