Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا داوودآبادی‌فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به طراحی پویش ملی بهار همدلی برای ساخت مسکن سیل‌زدگان توسط دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی که دولت درگیر جنگ اقتصادی است و وضعیت مالی مناسبی وجود ندارد و از سویی نیز با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم، بسیاری از افراد خانه و زندگی خود را در سیل‌اخیر از دست داده و توانایی بازگشت به وضعیت معمول زندگی را نداشته و بی‌خانمان مانده‌اند؛ بر همین اساس نهاد‌ها و تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی کشور پویش بهار همدلی را با هدف اسکان دائم سیل‌زدگان سیل اخیر طراحی کرده‌اند تا این افراد هم بتوانند به روال زندگی طبیعی خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: افرادی که خانه‌های آنان در سیل اخیر تخریب شده دو گروه هستند؛ نخست افرادی که دارای شغل بودند و می‌توانند با کمک تسهیلات زندگی خود را بازسازی کنند. اما گروه دیگر مددجو یا مستمند هستند و قدرت دریافت و بازپرداخت تسهیلات را ندارند، لذا مقرر شده است ساخت مسکن افراد این گروه از سوی دانشجویان انجام شود.   معاون وزیر بهداشت ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده برای هر خانه‌ ۹۰ میلیون تومان هزینه ساخت تخمین زده شده است، توافقات اولیه با نهاد‌های خیریه و سازمان‌های حمایتی نیز انجام و مقرر شد چنانچه ۳۰ درصد این هزینه از سوی دانشجویان تأمین شود، ۷۰ درصد هزینه دیگر را این نهاد‌ها تقبل کنند.
فراهانی بیان کرد: این پویش با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان و حتی اساتید و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی و فعالان فرهنگی و سیاسی و تشکل‌های مختلف روبرو شده است.
وی با بیان اینکه هدف‌گذاری این پویش ساخت دو هزار خانه برای سیل‌زدگان است، گفت: برای هر دانشگاه علوم پزشکی، تعداد دانشجویان و اساتید و کارمندان ضرب در ۱۰۰ هزار تومان هدف‌گذاری شده، این رقمی است که برای هر دانشگاه به اضافه ستاد وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است و اگر این هدف محقق شود، ۶۰ میلیارد تومان معادل هزینه ساخت دو هزار واحد در دانشگاه‌های علوم پزشکی جمع‌آوری می‌شود.   معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با ابراز امیدواری از حضور اساتید علوم پزشکی در این پویش، گفت: این اولین کار سازمان یافته و شفاف در زمینه کمک به افراد بحران‌زده است که نشان می‌دهد پول از چه طریقی جمع‌آوری شده و چگونه هزینه می‌شود.   وی یادآور شد: ما جلساتی را با وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار کردیم و قرار بود این پویش را به صورت ملی در بین تمامی دانشگاهیان کشور گسترش دهیم، اما تاکنون حرکتی از سوی دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد انجام نشده است.
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: انتظار داریم، وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز به این پویش پیوسته و از ظرفیت‌های بزرگ خود برای این موضوع استفاده کنند.   فراهانی یادآور شد: این پویش درون دانشگاهی بوده و دانشجویان، اساتید و کارکنان آن را ساماندهی می‌کنند و موج آن روز به روز بزرگتر می‌شود و پس از اعلام پیوستن به کمپین و تشکیل ستاد، شماره حساب اعلام می‌شود. از سوی دیگر این پویش فعال است، یعنی افراد پیوسته به پویش، اوراقی را در اختیار دیگر افراد گذاشته و آنان نحوه پرداخت کمک مالی خود را به صورت کامل یا در ۱۰ قسط مشخص می‌کنند.   وی تأکید کرد: هدف از انجام این کار علاوه بر اجر معنوی، پررنگ کردن مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها است؛ این تجریه سرمایه بزرگی برای کشور است و امیدواریم الگوی موفقی از این حرکت برای کشور برجای بگذاریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن وزارت بهداشت سیل پویش همدلی دانشگاه علوم پزشکی مسکن سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲