Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:47:12 GMT

39 نفر در فارس، قصاص نشدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۶۸۰۸

39 نفر در فارس، قصاص نشدند

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف 154 هزار و 812 فقره از پرونده ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد 47 هزارو 716 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.
به گفته وی در سال 97 تعداد238 هزارو 200 فقره پرونده جهت رسیدگی به مجموعه شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این مدت 238 هزار و 311 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته 4 هزار و 711 فقره بوده است.
وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت : در سال 97 تعداد 80 هزار و 823 پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 82 هزار و 330 فقره مختومه شده است و در حال حاضر موجودی واحدهای اجرای احکام تعداد 7 هزار و 869 فقره است.
معاون قضایی دادگستری استان فارس بیان داشت: از مجموع 98 هزار و 853 فقره پرونده منتهی به صدور رأی تنها تعداد16 هزار و 666 فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد یکهزار و 468 فقره از آرا نقض شده و 7 هزار و 433 فقره تأیید شده است.
حجت الاسلام موسوی بر حضور مستمر سرپرستان در ایجاد نظم در مجتمع های شوراهای حل اختلاف، دقت در کمیت و کیفیت آمار و بالابردن کیفیت دادرسی و لزوم رعایت نظم و انضباط اداری کارکنان و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.
وی اضافه کرد: از آنجا که وظیفه اصلی این نهاد رسیدگی به اختلافات مردم بر پایه صلح و سازش است آمار پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی و اطاله دادرسی کاهش یافت.
حجت الاسلام موسوی افزود: آثار مثبت اجرای این قانون تا آنجا بوده که بسیاری از مسوولان کلان کشوری نقش شوراهای حل اختلاف را در کاهش تعداد زندانیان و آثار و تبعات آن در جامعه بسیار مهم دانسته اند.
وی اضافه کرد: آرای صادره در شوراهای حل اختلاف به لحاظ کیفی و کمی مورد قبول و تایید محاکم تجدید نظر استان است و نشان می دهد این نهاد توانسته نقش موثری در روند پرونده های قضایی داشته باشد.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان فارس جامعه قانون فقره پرونده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان