Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:48:42 GMT

الخلیج الجدید: 16 فعال مدنی دیگر در عربستان بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۶۸۸۲

الخلیج الجدید: 16 فعال مدنی دیگر در عربستان بازداشت شدند

تهران - ایرنا - منابع مطلع عربستان روز چهارشنبه اعلام کردند که ریاض در ادامه سیاست های خود علیه فعالان و طبقه نخبه و دانشگاهی این کشور، در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) 16 فعال دانشگاهی و نویسنده را بازداشت کرده است.

پایگاه قطری 'الخلیج الجدید' به نقل از صفحه 'زندانیان عقیدتی' در توئیتر نوشت که 'خدیجه الحربی' فعال اجتماعی عربستان از جمله بازداشت شدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زندانیان عقیدتی در گزارش خود اعلام کرد که آخرین لیست مربوط به اسامی فعالان بازداشتی از سپتامبر 2017، شامل 114 نفر است که 11 تن از آنها زن هستند.
طبق این گزارش، مقامات ریاض طی سه ماه گذشته، 5 فعال بازداشتی به نام های 'عزیزه الیوسف، رقیه المحاربو، ایمان النفجان، صنهات العتیبی و علی الزعل' را به طور موقت آزاد کرده است.
انتقادات منطقه ای و بین المللی علیه مقامات ریاض طی یک هفته اخیر و پس از اعدام 37 تبعه عربستان که 33 نفر از آنها شیعه بودند، افزایش یافته است.
عربستان طی دو سال گذشته صدها فعال، روحانی، نخبه، کارشناس اقتصادی و دانشگاهی این کشور را تنها به جرم ابراز عقیده و مخالفت با سیاست های این کشور بازداشت کرده است.
افراد بازداشت شده در معرض انواع شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند. حبس انفرادی، ممنوع السفر شدن اعضای خانواده آنها از جمله این شکنجه ها است. 5 فعال عربستان در زندان کشته شدند و برخی از آنها به سبب بیماری های روحی و روانی در اثر شدت شکنجه، آزاد شدند.
سازمان دیده بان حقوق بشر بارها از مقام های سعودی خواست تا فعالان زندانی در عربستان را آزاد کنند.
براساس گزارش رسانه های عربی، فعالان حقوق بشری بازداشت شده در زندان های عربستان وضعیت مناسبی ندارند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، عربستان همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشری و حقوق زنان ادامه می‌دهد.
خاورم**9329**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان بازداشت فعال سعودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان

یک پژوهشگر مسائل نظامی در ویدئویی تحلیلی اظهار داشت عملیات وعده صادق توانست سامانه پدافندی و رادرای مشترکی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد و با عبور از چهار لایه پدافندی به اهداف موردنظر خود اصابت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  «سید پژمان امین مدنی»، کارشناس مسائل نظامی در ویدئویی تحلیلی به تشریح دلایل ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در خلال عملیات «وعده صادق» و ابتکاری که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این عملیات به کار بست، پرداخت.

 

.

 


امین مدنی ضمن اشاره به روند در حال شکل گیری پدافند مشترک میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به رهبری آمریکا در منطقه، به  تبیین دلایل شکست سامانه های پرهیاهوی  پدافندی رژیم صهیونیستی در خلال عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: آمریکا سعی کرد سیستم پدافندی مطلوب خود در منطقه را ایجاد نماید. سامانه پدافندی مدنظر آمریکایی ها چندین لایه داشت اما ایران توانست تا در جریان عملیات وعده صادق، از تور پدافندی این سامانه های راداری قدرتمند عبور کند.

این کارشناس مسائل نظامی به تشریح لایه های مختلف پدافند مستقر در آسمان سرزمین های اشغالی پرداخت و در تبیین نحوه عملکرد لایه های مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی گفت: سیستم پدافندی صهیونیست ها از چهار لایه تشکیل شده است که عبارتند از:
نخست؛ پدافند برد بلند: که برای موشک های بالستیک تهیه شده است و خارج از جو با استفاده از نیروی جنبشی با کلاهک موشک بالستیک درگیر می شود؛

دوم؛ پدافند آرو 2 و 3: که در لایه ی دو و سه هزار کیلومتری با مهاجمین برخورد می کند که تکنولوژی آن از آمریکا گرفته شده و رژیم صهیونیستی آنها را ارتقاء داده است؛

سوم؛ فلاخن داوود: که در بردهای کوتاه تری نسبت به آرو 2 و 3 استفاده می شوند؛

و چهارم یا مرحله ی نهایی گنبد آهنین است که برای موشک های برد کوتاه بهره برداری می شود که در عملیات فعلی از این سامانه بهره گیری نشد و تنها ممکن است که این سامانه با کلاهک های بارشی موشک های سپاه برخورد کرده باشند.

امین مدنی با اشاره به اذعان رسانه های صهیونیستی به اصابت پهپادها و موشک های ایرانی به پایگاه های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نواتیم گفت: در شب عملیات وعده صادق، چتر پدافند هوایی آمریکا و متحدان غربی بر روی سرزمین های اشغالی و به ویژه مناطق حفاظت شده مانند پایگاه نواتیم به شکل چشمگیر و گسترده ای فعال بود، با این حال اصابت موفق پهپادها و موشک های ایرانی به این پایگاه نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات 14 آوریل دارد.
 

فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتدموشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد




وی در ادامه افزود: در منطقه ما سیستم های راداری مختلفی وجود داشت که در این عملیات به آزمایش گذاشته شد و با استفاده از اطلاعات راداری مشترک سعی کردند با پهپادها مقابله کنند. ما در جریان عملیات وعده صادق نشان دادیم که می توانیم حتی بعد از این عملیات، عملیات های وسیع تری که به نابودی سامانه های راداری بینجامد دست بزنیم اما در برهه کنونی از این اقدام صرف نظر کردیم.

سید پژمان امین مدنی در بخش پایانی این ویدئوی تحلیلی اظهار داشت: ایران هیچگاه روی سیستم پدافندی خود مانور نداده است، چرا که ما به سبب وسعت بالای جغرافیایی و ویژگی های توپوگرافی کشورمان همچون وجود کوه ها و مناطق مرتفع، مزیت خود را بر روی حوزه های آفندی متمرکز کرده ایم و این مسئله به وضوح در راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد بازدارندگی نمایان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها