Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@13:39:38 GMT

آمار بالای تصادفات منجر به فوت در تابستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۷۵۲۰

سردار محمد حسین حمیدی در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی اظهار داشت: عمده کشته شده‌های تصادفات در تابستان است و برنامه ریزی همه سازمان هاباید برای کاهش کشته شده‌ها در این فصل باشد. متاسفانه ۵ هزار کشته تصادفات رانندگی در تابستان رخ می‌دهد.

وی گفت:۴۰درصد تصادفات فوتی در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و مرکزی گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:۳۴۰۰ نفر متوفیات جاده‌ای داریم که ۳۷ درصد مربوط به واژگونی است.

حمیدی گفت: توقفگاه‌های بین جاده‌ای می‌تواند در کاهش واژگونی خوردرو‌ها در استان‌های مذکور موثر باشد.

وی اضافه کرد: نیمه دوم شهریور ماه اوج سفرهاست و عاشورا و تاسوعا نیز در این نیمه قرار دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۸ در طرح نوروزی همه سال‌ها افزایش تردد‌ها را داشته ایم و نوروز امسال بیشترین کاهش کشته را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

وی گفت: در نوروز امسال ۲۰۱ نفر معادل ۲۰ درصد کاهش کشته بر اساس آمار پزشکی قانونی داشته ایم.

حمیدی افزود: جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین افزایش کشته را در نوروز امسال داشت.

رییس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها در نوروز امسال ۴ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و سازمان‌ها سرویس‌های خود را از خودرو‌های فرسوده و غیرایمن بکارگیری کرده اند که تصادفات حاشیه‌ای شهر‌ها را افزایش داده است افزود: پیش بینی افزایش قابل توجه سفر‌ها در تعطیلات عید سعید فطر و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اعطای مرخصی به ناوگان مسافربری درونشهری توسط شهرداری‌ها در ایام ارتحال حضرت امام (ره) ممنوع است.

حمیدی اضافه کرد:هرگونه عملیات عمرانی در طول مسیر‌های پرتردد خصوصا محور‌های منتهی به استان‌های تهران، البرز و استان‌های شمالی در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

وی با بیان اینکه طرح تابستانی پلیس راهور از ۳۱ خرداد تا ۳۱ شهریور اجرا می‌شود اضافه کرد: در طرح تابستانه سال گذشته تقریبا شمار کشته‌های تصادفات رانندگی ثابت بود.

وی گفت: بیشترین مشکل سفر‌های تابستانی از شکل واژگونی است به شکلی که ۳۷ درصد تصادفات تابستان و ۴۱ درصد کشته‌ها به دلیل واژگونی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی طرح نوروزی نوروز سیستان و بلوچستان پلیس راه تعطیلات عید فطر پلیس راهور تصادف طرح نوروزی تابستان طرح ترافیکی تصادفات منجر به فوت رییس پلیس راه راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • گره اندر گره
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد