Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: با تدابیری که اندیشیده شده بازسازی مناطق سیل زده نسبت به سالهای گذشته سریعتر انجام خواهد شد.

حجت علی شایانفر درگفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: میزان خسارت هایی که سیلهای اخیر در خراسان رضوی به جا گذاشت چیزی در حدود ۱۲هزار و۹۳۲ میلیارد ریال بود. از این میزان ۷ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال در بخش مسکونی و تجاری و ۳۰۱۷ میلیارد ریال در بخش تاسیسات زیربنایی است که  یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از خسارتها مربوط به بخش راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ۶۰۳۵ واحد مسکونی خسارت دیده اند که از این میزان ۳۳۵۷ واحد نیاز به احداث مجدد و مابقی نیاز به مرمت دارند. در مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده ۵۴۹۳ واحد روستایی و ۵۴۲ واحد شهری است.

وی بیان کرد: برای کمک به سیل زدگان در سطح کشور یک الگوی ثابت تعریف شده است. اما این الگو ممکن است با توجه به شرایط متفاوت جغرافیایی و شدت تخریب توسط سیل درمناطق مختلف کشور، تغییراتی داشته باشد. به همین دلیل منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم تا میزان قطعی کمک دولت به سیل زدگان در خراسان رضوی تعیین شود.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: مطابق الگوی تعریف شده، برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون وام با تسهیلات مناسب و ۱۰ میلیون تومان کمک دولتی و برای مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان وام با شرایط مناسب و ۱۲ میلیون تومان کمک دولتی تعیین شده است.

وی تاکید کرد: تمام جمع بندی های لازم در استان انجام شده و نتیجه آن به وزارت کشور و قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور ارسال شده است. تصور می کنم تا پایان هفته نتیجه قطعی میزان کمک دولت به سیل زدگان خراسان رضوی مشخص شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بازسازی خسارتهای ناشی از سیل تصریح کرد: اکنون تمام زیرساختها در حد ساماندهی و بازسازی موقت انجام شده . اما برای بازسازی اصولی و زیربنایی، نیاز به تامین و تملک دارایی های سرمایه ای یا اعتبارات عمرانی داریم. امیدواریم این موضوع نیز به زودی توسط هیات وزیران مصوب شده و اعتبارات آن دراختیار استان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: بدلیل حجم بالای خسارات سیل در کشور به احتمال زیاد تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق سیل زده خراسان رضوی کمی زمانبر خواهد بود و این موضوع دور از ذهن نیست. اما با تدابیری که اندیشیده شده است بازسازی این مناطق نسبت به سالهای گذشته سریعتر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون قرارگاهی به نام قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشوربه ریاست وزیر کشور تشکیل و تمام دستگاه های مسوول در آن عضو هستند. در نتیجه پیگیری خسارات سیل از دو مسیر صورت می گیرد. هم از طریق وزارت خانه ها و هم از طریق استانداری موضوع دریافت اعتبارات و بازسازی مناطق سیل زده دنبال می شود.

حجتعلی شایان فر گفت: برای تامین غذای روزمره سیل زدگان مشکلی وجود ندارد و به کسانی که خانه آنان درجریان سیل تخریب شده و اسکان اضطراری یافته اند و برای آنها دفترچه امدادی صادر شده ، بسته غذایی  یکماهه تعلق گرفته است. این بسته برای تمام افراد خانواده تعیین شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بسته غذایی خسارت به زیرساخت ها کمک دولت به سیل زدگان وام بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبارات لازم در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسین مولایی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های اول در شهرستان گرمی است و در سال‌های اخیر اعتبارات قابل توجهی را به این حوزه تخصیص داده‌ایم.

حسین مولایی افزود: امسال نیز در چند حوزه از جمله کاوش محوطه دیگه‌ور، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی قابلیت‌ها، آموزش صنایع‌دستی، موزه گرمی و جاده‌های گردشگری اعتبارات لازم را برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

دریاچه گیلارلو ظرفیت مهمی برای گردشگری شهرستان گرمی است

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی ظرفیت مهمی برای گردشگری این منطقه است و با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر نهادهای مرتبط می‌بایست یک جشنواره برای این منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند و لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه تپه دیگه‌ور نیز از اعتبارات شهرستانی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 750878

دیگر خبرها

  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد