Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر جهانگیر که در هیات همراه رئیس قوه قضائیه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است با شرکت در جلسه شورای اداری شهر سرباز گفت: امروز همه انتظار دارند که همه ارکان سه گانه کشور شامل قوه های مقننه و مجریه و قضاییه دست به دست هم بدهند و برای حل مشکلات اقتصادی مردم گام های عملی و مؤثری بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان ها در این جلسه اظهار داشت:امروز یکی از مهم ترین جریاناتی که زمینه ناامنی رادر کشور فراهم می کند جریان اقتصادی است. جریان اقتصادی امروز در دنیا یک جریان به شدت پیچیده شده است دلیل اش هم آن است که دولت ها دیگر قادر نیستند نظارت همه جانبه ای را بر جریانات اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: پدیده هایی مثل قاچاق کالا، قاچاق ارز ، قاچاق مواد مخدر و مسائلی مثل عدم انتقال تکنولوژی ، بحث تحریم های کشور های بیگانه ، پدیده هایی مثل تورم ، گرانی ، بیکاری و ورشکستگی های بخش های مختلف به اضافه آن عدم توازنی که از دوران طاغوت درکشور ما به ارث رسیده بین بخش های مختلف کشور که بخش های حاشیه ای و بخش های متن ایجاد شده ، بخش پایین دست و بالا دست، بخش روستایی و شهری که فاصله های زیادی از نظر برخورداری و عدم برخورداری از امکانات دارند این عدم توازن، زمینه عدم توسعه را فراهم کرده و به نا برابری ها افزوده . لذا می بینیم در این فضا که هم جریانات بیرونی تلاش میکنند که روی اقتصاد ما تأثیر بگذارند و هم جریانات داخلی به دلایل زیر ساختی و ساختاری مجموعه کشور را با مشکلات زیادی روبرو کردند و ضروریست که همه کسانی که در بخش های مختلف دارند کار می کنند به پیام مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در سالهای اخیر برای رونق تولید برای اقتصاد مقاومتی و توجه به حقوق اقتصادی مردم بیش از پیش توجه نمایند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه ادامه داد: یکی از اقدامات موثر برای مقابله با این جریان این است که ظرفیت های استان ها دیده شود. امروز حتما باید ظرفیتی که در استان سیستان و بلوچستان هست باتوجه به شرایط منطقه ای دیده شود.

وی در ادامه افزود: ما به دلیل مرز مشترک طولانی ای که باکشور افغانستان داریم و امروز نود وسه درصد از تولید تریاک جهان دست افغانستان هست که قریب به ده هزار تن از این ها دارد تبدیل به هروئین و دیگر مشتقات آن می شود و به کشور های مختلف صادر می شود اگر ما زمینه های اقتصادی را در کشور فراهم نکنیم ، این پدیده شوم قاچاق مواد مخدر برای جوانان ما معضل بزرگی خواهد بود.

این مقام ارشد قضایی گفت:اگر شرایط اشتغال را در استان ها فراهم نکنیم به ویژه استان های محروم و با الویت با استان های مرزی چه بخواهیم و چه نخواهیم جریان های استکباری و جریان های دشمن برای کشاندن جوانان به سمت خودشان از این راه های انحرافی استفاده خواهند کرد. لذا همه ما موظفیم که در عین حال که با پدیده هایی مثل مواد مخدر و غیره مبارزه می کنیم در حوزه اشتغال و اقتصاد مردم هم قدم برداریم .

دکتر جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل فرهنگی گفت: جریان دوم که باید مراقبت بکنیم جریانی فرهنگی است که تلاش دارد می کند مردم را از مسئولین و از نظام جدا بکند این جریان تهاجم فرهنگی که در فضای سایبری دارد خودش را نشان میدهد همه ی ما هم مسئولین انتظامی و اطلاعاتی و قضائی موظفند که به کمک مردم بیایند. نباید فضای مجازی به عنوان حیاط خلوت متهمین و مجرمین بشود برای انحراف کشاندن جوانان و نسل جوان ما.

دکتر جهانگیر در بخش پایانی سخنان خود گفت: جریانات فکری هم جریاناتی است که دارد تلاش می کند از ناحیه دشمن ، تا وحدت بین جامعه ما را به هم بزند. امروز تلاش های زیادی می شود تا بین اقوام ، قومیت ها و مذاهبی که ما داریم تفرقه ایجاد کنند. ما از هر زمان باید تلاش بیشتر بکنیم ، از هر زمان برای وحدت بین شیعه و سنی ، وحدت بین اقوام مختلف در جای جای کشور حفظ بشود و همه احساس کنند که امروز در نظام اسلامی، هیچ تفاوتی بین اقوام مختلف، بین مذاهبی که درنظام جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است ،هیچ تبعیضی نیست و این مسئله می تواند سطح امنیتی و سطح همکاری عمومی کشور را ارتقاء بدهد ، همه باید کمک کنیم تا شاهد کشوری آباد و همچنان مستقل انشالله باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان جامعه زندان شورای اداری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم