Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجتماع روحانیت تهران به دعوت این تشکل و خانواده شهید مطهری به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت وی در روز ۱۲ اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام محمد مطهری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه مشترک جامعه روحانیت و خانواده شهید مطهری به شرح زیر است:

چهلمین سالگرد شهادت یگانه دوران، فرزانه جاودان، معلم والامقام حضرت علامه مرتضی مطهری را گرامی میداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مطهری به حق چلچراغ فروزان انقلاب اسلامی و آموزگار راستین نهضت تاریخ ساز خمینی کبیر بود وآموزه های او هم اینک راهگشای گام دوم و گامهای بلند دیگر در تحقق نظام اسلامی و اهداف بلند ملت مسلمان ایران است.

مطهری پیشتاز نظریه پردازی و نظام سازی در جمهوری اسلامی است که پایه های اولیه تدوین قانون اساسی را بنا کرد و تشکیلات منسجم روحانیت انقلابی و مبارز را با همکاری یاران شهیدش برپا داشت.

در دوازدهم اردیبهشت ماه جاری و در چهلمین سالگشت حماسه پیوند خون و قلم  به همراه علماء و روحانیت مکرم تهران و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد یاد آن بزرگ را زنده می داریم و اهداف و سلوک والای او را الهام بخش و نقشه راه خویش قرار می دهیم.

خدای بزرگ را بر این همه نعمت شاکریم و ظهور ولیّش حضرت بقیه الله الاعظم "ارواحنا فداه" و عزت و اقتدار نظام اسلامی و شکست دشمنان ملت شریف ایران و طول عمر مقام معظم رهبری را از ایزد منان مسئلت می کنیم.

مکان :شبستان الزهراء مجتمع امام خمینی تهران
زمان : ساعت ۳۰ :۹ تا ۳۰ :۱۱ صبح روز پنج شنبه ۹۸/۲/۱۲

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جامعه روحانيت مبارز شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی معبودی امروز - شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه که در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر جامعه به ویژه جامعه هدف با آثار و افکار شهید مطهری آشنایی دارند و اگر پاسداران، بسیجیان و همه جامعه با افکار شهید مطهری هر چه بیشتر آشنایی پیدا کنند یقیناً در مسیر پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهتر و محکم تر حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستیم و شهید مطهری آن الگویی است که می تواند ما را از نظر فکری، اعتقادی، رفتاری و علمی تامین بکند یعنی پاسداران، عالمان ربانی عالمان عامل عالمان آگاه با الگو گیری از جملات و رهنمودهای شهید مطهری به انقلاب خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: از هفتم تا ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول به عنوان شهید مطهری خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همه ما نیاز به خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی داریم، روز دوم شهید مطهری تعلیم و تربیت منزلت و حقوق زنان، هم بحث تعلیم خیلی مهم است هم تربیت و هم منزلت حقوق زنان به نظر می رسد تنها دینی که به صورت کامل و جامع از حقوق زنان دفاع کرده اسلام است.

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: روز سوم به عنوان شهید مطهری مکتب انقلاب و بسیج است البته مکتبی که برگرفته از مکتب ناب اسلام است اما بیان اجزای و عناصر این مکتب می تواند آنرا تقویت کند و نیاز است با نگاه به اندیشه شهید مطهری در این جهت حرکت کنیم، روز چهارم عنوان شهید مطهری پژوهش و تولید علم است که باز تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همین مقوله ی پژوهش و تولید علم است.

وی افزود: روز پنجم به عنوان شهید مطهری قرآن عترت و ولایت است شهید مطهری شاگرد قرآن و عترت بودند و اگر در آثار او این عظمت دیده می شود به برکت قرآن و اهل بیت است، روز ششم شهید مطهری شهدا و ولایت مداری است فرهنگ شهید و شهادت یکی از نکاتی است که به درستی در آثار شهید مطهری بیان شده شهید مطهری میگوید در این عالم هر کسی مدیون کسی است جز شهید، شهید کسی است که همه مدیون آنها هستند، روز هفتم شهید مطهری معنویت، مهدویت و قدس شریف است شهید مطهری می گوید گم شده بشر امروز اقتصاد نیست بلکه معنویت به معنای صحیحش است و اگر معنویت مردم از بحران معنویت نجات پیدا کنند از همه بحرانها نجات پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748489

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد