Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:30:55 GMT

داعش هند را به حمله تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۸۳۶۷

خرداد: گروه تروریستی داعش با معرفی ابو محمد البنگالی به عنوان سرکرده این گروه در بنگال، هند را به حمله تروریستی تهدید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ' تایمز او ایندیا'، این گروه با انتشار بیانیه ای اضافه کرد ،صدای سربازان خلیفه در هند و بنگال هیچگاه خاموش نمی شود و انتقام جویی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهدید پس از وقوع یک انفجار کوچک در داکا پایتخت بنگلادش در ساعت 19 و 30 دقیقه (به وقت محلی) روز دوشنبه منتشر می شود.به گفته پلیس بنگلادش این انفجار که در نزدیکی سالن سینمای گلستان اتفاق افتاده است و به دلیل عمل نکردن ، به فردی آسیب نرسیده است.سازمان های اطلاعاتی هند از نزدیک در حال بررسی اوضاع بنگلادش هستند زیرا آنها معتقدند که انفجار داکا تنها یک اقدام برای منحرف کردن افکار است و احتمالا یک حمله بزرگ تر در بنگلادش یا ایالت بنگال غربی انجام خواهد شد.انتشار پیام های گروه تروریستی داعش به زبان بنگالی، سازمان های امنیتی و اطلاعاتی هند را نگران ساخته است. هفته گذشته نیز کانال های وابسته به گروه تروریستی داعش پیام هایی به زبان بنگالی منتشر کردند.یک مقام امنیتی هندی گفت: انتشار این پیام ها مهم است. داعش توانست با موفقیت چند انفجار در کلمبو پایتخت سریلانکا انجام دهد. این گروه در بنگلادش نیز نفوذ کرده و گروه موسوم به جماعت المجاهدین با داعش پیمان بسته است.وی افزود:تهدید علیه ایالت بنگال غربی هند جدی است زیرا اعضای گروه جماعت المجاهدین در کلکته دیده شده اند و سعی کرده اند افراد جدیدی را برای عضویت در گروه خود جذب کنند.هفته گذشته همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا بیش از 250 کشته و 500 زخمی بر جا گذاشت.روز جمعه نیز سه انفجار در اطراف شهر «کالمونای» واقع در شرق سریلانکا نیز 15 کشته بر جا گذاشت.سریلانکا به دلیل احتمال وقوع حملات دیگر، همچنان در وضعیت هشدار و تحت تدابیر شدید امنیتی به سر می برد.پلیس در حال بررسی و جستجو برای متهمان این حملات است و عملیاتی را نیز در بخش شرقی این کشور انجام داده است؛ تا کنون بیش از 100 نفر در ارتباط با این حملات دستگیر شده اند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. برچسب ها: هند ، داعش

منبع: خرداد

کلیدواژه: هند داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است