Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، امروز چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد، اظهارکرد: خداوند در قرآن اشاره به شکر نعمت دارد.
وی با ذکر این مطلب که در عالم تکوین چیزی بالاتر از قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: لذا باید دعا کرد نعمت خدمتگزاری به قرآن‌کریم نصیب ما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسیب‌زاده به مراحل شکر نعمت اشاره و با ذکر این مطلب مهم‌ترین وظیفه ما شکر نعمت است، مرتبه بعدی شکر را معرفت نسبت خدا دانست و افزود: مرحله دیگر شکر استفاده از نعمت در مسیر خود است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که در فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش سه اصل مدنظر است که نخستین آن محوریت مدرسه است، اضافه کرد: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن آموزش و پرورش شرکت کردند.
مسیب‌زاده فراگیری در عین اثرگذاری را اصل دوم در فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اصل دیگر در فعالیت‌های قرآنی توسعه مشارکت است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش محور تحول در کشور را آموزش و پرورش برشمرد و گفت: قطعاً برای تحقق این امر همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

شرکت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مسابقات حفظ جزء سی/دبیرخانه مکبری در لرستان ایجاد می‌‏شود

وی با ذکر این مطلب که تبلور عینی مشارکت در مسابقات حفظ جز سی قرآن دیدیم، تصریح کرد: با مشارکت صدا و سیما، اوقاف و وزارت ارشاد دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مسابقات حفظ جز سی شرکت کردند.
مسیب‌زاده با اشاره به این‌که در عرصه فعالیت‌های قرآن نیازمند مسائل هنری هستیم و در این راستا تعامل کانون فرهنگی ادب و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان سازنده خواهد بود، خاطرنشان کرد: دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل ترمیم خواهند شد کمااینکه دبیرخانه مکبری در لرستان راه‌اندازی می‌‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قرانی مسابقات قرآن دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران