Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@07:44:16 GMT

طرح مخفی کردن لایکها در اینستاگرام اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۸۷۰۱

طرح مخفی کردن لایکها در اینستاگرام اجرایی می شود

طی هفته های گذشته در خبرها خواندیم که قرار است اینستاگرام گزینه ای را مورد آزمون قرار دهد که به واسطه آن تعداد لایک های هر پست پنهان می شود.به نظر می رسد مدیران اینستاگرام نخستین مقصد این اقدام را انتخاب کرده اند و قرار است کانادایی ها میزبان ایده جدید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک(شرکت مادر اینستاگرام) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی تصمیم گرفتن در مورد این که یک پست اینستاگرامی خوب است یا بد، تا حد زیادی به تعداد لایک های آن بستگی پیدا می کند. درواقع کاربران بر اساس یک خطای شناختی، اغلب پست هایی را لایک می کنند که لایک بیشتری گرفته است.

به خاطر همین مشکل یا خطای ادراکی است که مدیران اینستاگرام تصمیم گرفته اند به سراغ اجرای آزمایشی یک ایده رفته و تلاش کنند این مسئله را حل کنند. این اجرای آزمایشی از کانادا آغاز خواهد شد و قرار است بر اساس این ایده، تعداد افرادی که یک پست را لایک کرده اند از دید عمومی پنهان بماند.

مارک زاکربرگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه F8 خود اعلام کرد که از  اواخر این هفته آزمون مذکور را آغاز خواهد کرد و در صورت موفقیت این طرح، به شکلی عمومی تر از سیستم پنهان کردن لایک ها استفاده خواهد کرد. به اعتقاد طرفداران این طرح، پنهان کردن لایک ها باعث می شود که افراد به جای تمرکز روی تعداد لایک ها روی موضوعاتی مهم تر مثل محتواهایی که لایک می کنند متمرکز شوند.

یکی از سخنگویان فیس بوک در خصوص این طرح جدید گفت: "ما این کار را بلافاصله انجام نمی دهیم و فعلا در مرحله آزمون و خطا هستیم اما این موضوعی است که همیشه برای کاهش فشار بر کاربران خود به آن فکر کرده ایم.

مشخص نیست که آیا شرکت فیس بوک،  آزمون مذکور را به طور گسترده تر ادامه خواهد داد یا نه. اما این اقدام را می توان اقدامی مثبت برای کاهش رقابت های ناسالم در فضای مجازی دانست. فراموش نکنیم که بسیاری از افرادی که به عنوان شاخ مجازی شناخته می شوند از طریق همین تعداد لایک ها کار و کاسبی گسترده ای دارند و حتی در برخی موارد اقدام به کلاهبرداری مجازی می کنند. بنابراین بعید به نظر می رسد این طرح از دید شاخ های مجازی جذاب باشد./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • ببینید | پول بده لایک کن!
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟