Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ همایش «شفافیت، حاکمیت پاسخگو و جامعه مطالبه‌گر» به همت 9 انجمن علمی دانشجویی و پژوهشکده مطالعات توسعه جهاددانشگاهی، یکشنبه 15 اردیبهشت در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این همایش که از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود، در قالب سه پنل ـ میزگرد با عنوان «مبارزه علیه فساد، از مطالبات جامعه مدنی تا الزامات دولت»، «کارکردهای جامعه مدنی در مبارزه با فساد» و « لزوم شفافیت و مبارزه با فساد در فرایند توسعه ایران» برنامه‌ریزی شده است و 13 تن از اساتید، پژوهشگران، فعالان مدنی و دانشجویان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنل اول با عنوان «مبارزه علیه فساد، از مطالبات جامعه مدنی تا الزامات دولت» و سخنرانی «کیومرث اشتریان» استاد دانشگاه و دبیر کمیسیون اجتماعی هیئت دولت، «احمد میدری» معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سعید مدنی» جامعه شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی و «عباس عبدی» روزنامه نگار و رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران، ساعت 10 تا 12:30 برگزار خواهد شد.

پنل دوم به موضوع «کارکردهای جامعه مدنی در مبارزه با فساد» اختصاص دارد و «محمد مالجو» اقتصاددان و پژوهشگر مسائل اقتصادی، «کمال اطهاری» پژوهشگر مسائل اقتصادی، «بهمن احمدی امویی» روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی، «میکائیل عظیمی» اقتصاددان و پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعی از 13:30 تا 16:15 به طرح بحث و سخنرانی می‌پردازند.

پنل سوم این همایش نیز با عنوان «لزوم شفافیت و مبارزه با فساد در فرایند توسعه ایران» و سخنرانی «محمدحسین خانی» نماینده اندیشکده شفافیت برای ایران، «بهروز گرانپایه» روزنامه نگار و مدیرعامل پیشین مرکز ملی پژوهش افکار عمومی، «بهزاد کاظمی» مدیر جمعیت پایش شفاف‌سازی و ریشه‌کنی فقر و فساد، «میثم پیله فروش» عضو هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و «زهرا اکبری» دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از 16:45تا 19 به طرح دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

این همایش که محصول هم‌اندیشی جمعی از مسئولان دولتی، تحلیلگران اقتصادی، روزنامه‌نگاران، فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد است با با مشارکت انجمن‌های علمی و دانشجویی: ارتباط تصویری، اقتصاد و جامعه شناسی از دانشگاه الزهرا، جامعه شناسی و علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، برنامه‌ریزی اجتماعی و علوم سیاسی از دانشگاه تهران، توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی از دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه برگزار می‌شود.

حضور در این همایش برای عموم علاقه‌مندان و اهالی رسانه آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه مطالبه گر حاکمیت پاسخگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید روی هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اهمیت استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور بیان کرد: تمرکز بر توسعه مبتنی بر منابع عموم جامعه و ایجاد بازی دوسربُرد برای مردم و دولت در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز بسیار مهم است. در این زمینه، مصوبه مهمی در ماده ۱۵ قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شده است که زمینه حضور و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید با مشارکت مردم حاصل می‌شود، افزود: تنها با اتکا به منابع دولتی به‌هیچ‌وجه امکان توسعه نداریم و باید بر منابع بخش مردمی اقتصاد و هدایت نقدینگی به‌سمت بخش مولد و سودآور اقتصاد، یعنی بخش نفت و گاز تمرکز کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم دوبرابر شده است، تصریح کرد: در زمینه فروش نفت و گاز استخراج‌شده از میدان‌های مشترک نیز کمکی ویژه‌ ازسوی بخش غیردولتی خواهد شد و توسعه تجارت انرژی، همچنین رشد اقتصادی کشور نیز از این محل به‌خوبی قابل انجام است.

قادری با اشاره به اهمیت ورود بخش صنعتی با ابزارهای نوین و صرفه اقتصادی بالا برای این بخش گفت: صنایع نیز در زمینه حل ناترازی خود و رشد اقتصادی حاصل از تداوم تولیدات صنعتی در زمان اوج مصرف گاز و برق می‌توانند از این ظرفیت جدید تولیدشده ازسوی سرمایه‌گذاری مستقیم خود استفاده کنند و در این زمینه به خودتأمینی گاز و برق برسند.

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ندای آزادی