Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:29:28 GMT

بزرگترین اولویت دولت، حمایت از سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۸۹۰۸

بزرگترین اولویت دولت، حمایت از سرمایه گذاری است

قزوین – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بزرگترین اولویت امروز کشور و دولت حمایت از سرمایه گذاری است و هیچ ماموریتی بالاتر از تحقق این امر برای مدیران نیست.

به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در همایش آموزشی راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزود: امسال همه باید در خدمت رونق تولید و جذب سرمایه گذاری باشیم که محور اجرایی شدن پیام مقام معظم رهبری در خصوص شعار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی گفت:مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد رونق اقتصادی تاکید کرده اند و در این راستا باید بخش خصوصی با چابکی، هوشمندی و ریسک پذیری برای توسعه کشور اقدام کند.
وی افزود:در این شرایط اقتصادی کشور به مدیر جسور ، ریسک پذیر و ابتکاری نیاز است تا بتوان با خلاقیت و ابتکار برای عبور از توطئه ها و تحریم های دشمنان وارد عمل شد.
حبیبی با بیان اینکه سال گذشته در استان قزوین 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد، افزود:بخش خصوصی باید ریسک پذیر باشد و ساده ترین مسیر که اخذ تسهیلات بانکی است را دنبال نکنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:باید روش های تامین منابع مالی اصلاح شده و روش های جدید جایگزین شود که بهترین راه در این زمینه تامین منابع مالی از طریق بورس است .
وی گفت:محورهای توسعه استان به ویژه در صنعت، کشاورزی، گردشگری و انرژی های نو تعریف شده و مورد اقبال جدی قرار گرفته است و باید از ظرفیت های طبیعی خدادادی برای توسعه بهتر و بیشتر استفاده کرد.
حبیبی با بیان اینکه خدمات و گردشگری ظرفیتی مغفول در استان هستند، افزود: استان قزوین دارای ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری است و می توان در این زمینه اقدامات مفیدی انجام داد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت :این حوزه باید توسط بخش خصوصی فعال شود و اتاق بازرگانی می تواند در این زمینه فعال تر عمل کند .
6104*6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سرمايه گذاري رونق توليد استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند

یکی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی با مسئولین دستگاه قضایی، موضوع تشکیل «دادگاه‌های تجاری» و نقش‌آفرینی قوه‌ی قضائیه در جهت کمک به تولید ملی و حل مشکلات معیشتی است.

در همین راستا با پیگیری و حمایت رئیس کل دادگستری استان دفتر اقتصادی دراستان راه اندازی شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی و کلان دستگاه قضا حمایت از عرصه تولید و اشتغال است. اساسا امر اقتصاد در راستای وظایف دستگاه قضا نیست، اما در اجرای سیاست‌ها در حمایت از دولت و عرصه تولید و اقتصاد سیاست‌ها پیگیری می‌شود. با افتتاح این دفتر فعالان عرصه اقتصاد می‌توانند ارتباط بیشتری با دستگاه قضا داشته باشند. البته شعب ویژه محاکم اقتصادی هم راه اندازی شده است. دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های خاص هم در حال پیگیری است تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به فراخور استان قزوین که صنعتی است حمایت‌های اقتصادی در قالب جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری پیگیری می‌شود تا در چارچوب قانون و مقررات گره از مشکل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باز شود. البته در این ستاد از سواستفاده افراد خاص هم جلوگیری شد.

شعبانی گفت: موضوع اطاله دادرسی علل و عوامل مختلفی دارد. گاهی خود شاکی اقدامی انجام می‌دهد که موجب اطاله دادرسی می‌شود و بالطبع هرکسی مرتبط با پرونده باشد در اطاله دادرسی می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای هر پرونده یک وقت تعیین شده است. در پرونده‌های کثیرالشاکی هم ویژگی‌های خود را دارند. گاهی اوقات نفع شکات اقتضا می‌کند تا اموال متهم شناسایی و به دست شکات برسد. پس گاهی اوقات اطاله دادرسی به نفع شاکی است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گفت: برای صنعتگران و تولیدکنندگان بر اساس توصیه‌های مقامات، حمایت قضایی از این قشر و تخصصی کردن محاکم قضایی به روند اقتصادی کمک خواهد کرد. ضرورت راه اندازی این دفتر کاملا به چشم می‌آمد که خداراشکر به وقوع پیوست و یک قاضی می‌تواند با تخصص در امور اقتصادی نسبت به روند پرونده نظر سریعتری اعمال کند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: شرکت مه نخ و فرنخ جزو شرکت‌های دولتی بود که اوایل دهه هشتاد به بخش خصوصی واگذار شد. از همان سال به تدریج دچار مشکلات شد و در برخی دوره‌ها حتی تعطیل شد و در سال ۹۷ و ۹۸ تعداد کارگران از سه چهار هزار نفر به ۲۰۰ نفر رسیده بود. تعداد دوهزار و ۵۰۰ نفر از کارگران که مطالباتی داشتند به نهاد‌های مربوطه مراجعه می‌کردند. دستگاه قضایی واقعا ایثار کرد و شاهکار انجام داد. گفتند دستگاه قضا کارخانه تخریب کرد. این دروغ محض است در حالیکه هیچ کارخانه‌ای وجود نداشت. آنجا فقط یک زمانی کارخانه بود. واقعیت را وارونه جلوه دادند. اگر دستگاه قضایی وارد نمیشد همین ۲۰۰ نفر هم که الان مشغول به کار هستند کار نمی‌کردند و هیچ چیز آنجا دیگر وجود نداشت. بر اساس قانون اجرای احکام مدنی، اموال محکوم فروخته شد و مطالبات پرداخته شد. اگر شما راه حلی بهتری دارید به ما بگوئید که اگر کار اشتباهی انجام شد بدانیم، اما تاکنون جوابی نداده اند. کل مایملک آن کارخانه در توقیف و رهن بوده است و امکان حرکتی وجود نداشت و از طرفی شرکت کاملا خصوصی بود. این معضل لاینحل بعد از چند دهه رفع شد. انتقادات غیرمنصفانه، شجاعت و جسارت را از مدیران می‌گیرد. در این پرونده قاطعانه عرض می‌کنم که یک ریال به جیب هیچ مسئولی نرفت.

شعبانی گفت: در خصوص شرکت‌های پیش فروش خودرو هم اعم از هشتاد شرکت با یک الگو پیش رفته اند که عمده آنها شرکت رضایت خودرو بود که بر اساس آمار نهاد‌های مربوطه روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کردند یعنی روزانه حداقل هزار نفر شاکی به شکات اضافه می‌شد که گستره آن به ۲۳ استان رسیده بود. دستگاه قضا هم واقعا در این پرونده با مشورت شورای تامین کاملا مر قانون را اجرا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است