Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این بازدید، ضمن قدردانی از زحمات رئیس و سایر مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه بین‌الملل این دانشگاه گفت: رسیدگی به این مجموعه کار بزرگی است و خوشحالم که توانسته‌اید در این زمینه موفق عمل کنید.

وی یکی از استراتژی‌های حوزه آموزش در قالب برنامه تحول و نوآوری را حرکت به سمت بین‌المللی‌سازی عنوان کرد و افزود: وجود و گسترش آموزش‌های بین‌المللی، یکی از برنامه‌های مهمی است که در مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که در زمینه توسعه بین‌الملل آموزش علوم پزشکی صورت گرفته، اظهار داشت: تمامی کاریکولوم‌های درسی ترجمه و تطبیق داده شده و اختیاراتی برای توسعه بین‌الملل به مناطق آمایشی داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های علوم پزشکی ایران در حال تحصیل هستند، گفت: اقدامات خوبی در تمامی مناطق آمایشی کشور در حال اجرا است و دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه گسترش بین‌المللی آموزش علوم پزشکی است.

لاریجانی خطاب به دانشجویان گفت: شما در یکی از بهترین دانشگاه‌های منطقه در حال تحصیل هستید و این دانشگاه از قدمت طولانی، اساتید برجسته و تولیدات علمی بسیار ارزشمندی برخوردار است.

وی ادامه داد: هر ساله حدود 2 میلیون نفر از سراسر کشور برای قبولی در کنکور رقابت می‌کنند و تنها 10 هزار نفر اجازه تحصیل می‌یابند، از این رو شما این شانس را داشته‌اید که برای تحصیل در این دانشگاه برگزیده شوید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، حضور دانشجویان خارجی را به دو جهت ارزشمند خواند و گفت: حضور شما در دانشگاه، مسؤولیت ما را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر برای حضور در عرصه‌های جهانی و  منطقه‌ای باید تعاملات علمی با دنیا را افزایش دهیم.

وی از مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی تهران خواست تا در جهت افزایش جذب دانشجویان بین‌الملل تلاش کنند و گفت: به خاطر دارم که دانشگاه چه مسیر دشواری را برای راه‌اندازی پردیس بین‌الملل طی کرده است و امروز بسیار خوشحالم که این بستر در دانشگاه وجود دارد و به همکاران برای حفظ این بستر تبریک می‌گویم.

لاریجانی از کوتاه شدن طول دوره آموزشی تا 6 سال و نیم خبر داد و گفت: این مسأله به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وی آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ضمن اینکه این آموزش برای دانشجویان ضروری است، آزمون‌ها در سال‌های آینده به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار خواهد شد.

لاریجانی، افزود: هدف این است که تعداد دانشجویان خارجی در کشور، به چند برابر افزایش یابد از این رو، دستورالعمل‌های متعددی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ظرفیت‌های دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی را بیش از حد کنونی دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را افزایش داده و همچنین تسهیلات بیشتری را برای آنها فراهم کنیم. 

وی در ادامه از زحمات دست اندرکاران پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیر کرد. همچنین در این نشست دانشجویان بین‌الملل دانشگاه، در جمعی صمیمی به بیان درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند. در پایان این مراسم هم، از دانشجویان برتر بین‌الملل در حوزه فرهنگی و علمی تقدیر شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت لاریجانی دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز