Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:58:20 GMT

تحصیل در خارج از ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۲۱۵

تحصیل در خارج از ایران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اما بیش از هرچیز آگاهی از شرایط تحصیل در سایر کشورها می‌تواند در انتخاب کشور مقصد نقش بسزایی داشته باشد. در این مقاله با تحصیل در کشورهای ترکیه و کانادا آشنا خواهید شد.

تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه (turkey)، یکی از کشورهای مهم منطقه خاورمیانه و قاره اروپا است. این کشور زیبا و منحصر به فرد در ناحیه‌ای میان آسیا و اروپا واقع شده و به عنوان یک منطقه با ارزش اقتصادی و فرهنگی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان رسمی مردم ترکیه ترکی است اما زبانهای ارمنی و کردی نیز در میان برخی از مردم و قوم‌ها دیده می‌شود. مهم‌ترین شهر این کشور، شهر استانبول و پایتخت آن، شهر آنکارا است.

از دلایل محبوبیت تحصیل در ترکیه برای دانشجویان خارجی می‌توان به فرصت تحصیل با قیمت تقریباً ارزان، کیفیت خوب آموزش و امکان اخذ بورسیه‌های متنوع شامل کمک هزینه برای اسکان، شهریه، بیمه درمانی و هزینه‌های مسافرت اشاره کرد. همچنین می‌توان به اعتبار علمی بالایی که دانشگاه‌های ترکیه در سال‌های اخیر در مجامع بین المللی کسب کرده‌اند، اشاره کرد به طوری که مدارک علمی این دانشگاه‌ها در کلیه کشورهای دنیا شناخته شده است و از طرفی نزدیک بودن این کشور به ایران وعدم نیاز ویزای توریستی برای والدین و خانواده جهت دیدار می‌تواند برای دانشجویان ایرانی بسیار مهم باشد.

یکی از بهترین شرایط تحصیل در کشور ترکیه، بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی است. این بورسیه‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان پژوهشی تعریف شده‌اند و تمام دانشجویان غیر ترکی می‌توانند برای این بورسیه‌ها درخواست دهند. شرایط سنی برای بورسیه ترکیه بسیار مهم است و متقاضیانی که در این محدوده سنی قرار نداشته باشند قادر به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نخواهند بود.

از طرفی امکان تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، در تمام مقاطع وجود دارد. شرط اصلی تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، داشتن مدرک زبان انگلیسی (مدارک تافل و آیلتس مورد قبول دانشگاه‌ها بوده) است، بنابراین افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، پس از ثبت نام در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، باید تعیین سطح شوند و قبل از وارد شدن به دوره تحصیل دانشگاه، دوره‌های آمادگی زبان را دنبال کنند.

تحصیل در کانادا

کانادا از دسته کشورهای مشهور جهانی در زمینه ثروت و منابع است. تنوع اقتصادی در این کشور بسیار زیاد است. دانشگاه‌های کشور کانادا از سطح علمی بالایی برخوردارند. همچنین اکثر دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها اگر قصد ادامه تحصیل نداشته باشند، به راحتی جذب بازار کار خواهند شد. این نکته حتی درباره‌ی کالج‌های کانادا نیز وجود دارد که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سیستم آموزشی کانادا است.

طبق آخرین رده‌بندی‌های جهانی، ۲۶ دانشگاه از کانادا در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. این رده بندی‌ها بر اساس موارد مختلفی مانند سطح علمی، میزان مهارت‌های دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، میزان تحقیقات ارائه شده توسط دانشگاه و… انجام می‌شود. به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی در این دانشگاه‌ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در کانادا هستند.

کانادا به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت شناخته می‌شود که دلیل عمده آن پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورها است. بسیاری از دانشجویان خارجی به دلیل کیفیت بالای زندگی، ثبات اقتصادی و سطح بالای علمی دانشگاه‌ها، کانادا را به عنوان اولین هدف ادامه تحصیل در خارج از کشور خود قرار می‌دهند.

برای تحصیل کارشناسی در کانادا مدرک دیپلم با معدل حداقل ۱۴ و داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ یا تافل الزامی است. اگر چنانچه دانشجویی مدرک زبان نداشته باشد می‌بایست دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه سپری کند. دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید مدرک کارشناسی ۴ ساله با معدل بالای ۱۴ و توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس ۶.۵ را ارائه دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در کانادا را دارند باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی مربوطه همراه با نمرات خوب و توانایی و پتانسیل اثبات‌شده در امر پژوهش و مدرک زبان آیلتس ۷ را داشته باشند.

در کشور کانادا بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. از آن‌جایی که این بورسیه‌ها به دانشجویان مستعد ارائه می‌شوند، لازم است برای اخذ آن‌ها شرایط لازم مانند معدل بالا، مقاله و روزمه‌ی قوی داشته باشید. وابسته به دانشگاه ارائه دهنده‌ی این دسته از بورسیه‌ها ممکن است لازم باشد مدرک آیلتس یا GRE زبان را ارائه دهید. این بورسیه‌ها معمولاً توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی (با اعمال شرایط خاص برای دانشجو) و یا خود دانشگاه‌ها اعطا می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشورهای ترکیه و کانادا و همچنین شرایط تحصیل در سایر کشورها می‌توانید با مجموعه go2tr در ارتباط باشید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4605240

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه کانادا تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد