Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حج را سفر تاریخی، جغرافیایی و عبادی خواند و گفت: زائران در این سفر با تاریخ اسلام و جغرافیای جهان اسلام آشنا می شوند و ضمن اینکه تار و پود این سفر با عبادت عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز چهارشنبه (11 اردیبهشت) در همایش زائران حج تمتع خراسان شمالی با بیان اینکه اصل سفر در اسلام مورد تأکید است، به دستاوردهای سفر از نگاه امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: دوری از کارهای روزمره، کسب تجربه، فقرزدایی، کسب علم و دانش و آگاهی، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم دیگران و دوست یابی از مهم ترین فواید سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه موضوع سفرها بعضا اقتصادی، تجاری، سیاسی و سیاحتی است، اما سفر حج را سفر تاریخی، جغرافیایی و عبادی برشمرد و گفت: زائران در این سفر با تاریخ اسلام آشنا می شوند؛ نسبت به جغرافیای جهان اسلام آگاهی به دست می آورند و از همه مهم تر سفر عبودیت است که تار و پود آن با عبادت عجین شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، با بیان اینکه ما در سفر حج یک مقصد داریم و یک مقصود، گفت: مقصد که سرزمین وحی است اما مقصود نقطه عطف در زندگی و تولد جدید شخصیت انسان است.

 

وی با بیان اینکه اعمال حج که به پایان می رسد ما باید برای تولد شخصیت خود جشن بگیریم و این جشن تولد را هر ساله تکرار کنیم، افزود: آن چیزی که باید در این سفر مورد توجه زائران باشد حسن خلق و کمک به دیگران است و اینکه تلاش کنیم در این سفر به یک خودسازی معنوی دست یابیم.

 

 محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی هم در این همایش از اعزام هزارو 610 زائر خراسان شمالی به حج تمتع سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب 10 کاروان اهل تشیع و یک کاروان اهل سنت، راهی سرزمین وحی می شوند.

 

وی، همچنین توصیه های مهمی در خصوص رفتار، کردار، مسائل امنیتی، ایمنی و بهداشتی زائران عنوان کرد و از زائران خواست همکاری لازم را با مدیران کاروان ها داشته باشند و نکاتی را که در دوره آموزشی تبیین می شود، به درستی لحاظ کنند.

 

احمد ریواده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم در این همایش نسبت به استعمال و حمل مواد مخدر هشدار داد و با بیان اینکه قوانین عربستان در این خصوص بسیار سنگین است، از زائران خواست اگر به مواد مخدر اعتیاد دارند تا فرصت باقی مانده اقدام به ترک کنند.

 

وی همچنین جزئیات مجازات استعمال و حمل مواد مخدر در ایران و عربستان را تشریح کرد و گفت: فرودگاه های عربستان مجهز به آخرین تجهیزات الکترونیکی است و تمام روش های انتقال مواد پیش بینی شده است و به هیچ وجه امکان حمل مواد به عربستان وجود ندارد.

 

در ادامه این مراسم، مناسک نمادین حج برگزار شد.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خبرگزاری شبستان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه مسجد مشهد مراسم افتتاحیه حمل مواد مخدر مناسک حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند